کد خبر: ۱۸۹۵۴
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
قانونگذاران کره جنوبی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی این کشور امروز (سه‌شنبه) گفتند، کره شمالی احتمالا در ماه مارس یا آوریل یک رزمایش نظامی در ابعاد بزرگ برگزار کرده و موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید خود را آزمایش می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران کره جنوبی بعد از دریافت گزارشی از سوی سرویس اطلاعات ملی این کشور همچنین گفتند، گمان برده می‌شود اولین فرزند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک پسر باشد و او همچنین فرزند سومی هم دارد که جنسیتش نامشخص است.

بر اساس اعلام سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، هنوز پسر رهبر کره شمالی در انظار عمومی ظاهر نشده است.

در ماه های اخیر دختر کیم جونگ اون که با نام کیم جو آئه معرفی شد، در چند موقعیت به همراه پدرش در انظار عمومی ظاهر شد که یک سری گمانه‌زنی درباره این که او قرار است برای جانشینی پدرش به عنوان رهبر بعدی کره شمالی تربیت شود را در پی داشت.

به نوشته رویترز این قانونگذاران گفتند، سازمان اطلاعاتی کره جنوبی معتقد است، محتمل‌ترین توضیح برای ظاهر شدنهای علنی اخیر دختر کیم جونگ اون این است که این رهبر کره شمالی می خواهد مشروعیت جانشین شدن نسل چهارم در حکومت این کشور را ثابت کند.

همچنین این قانونگذاران درباره وضعیت غذایی کره شمالی گفتند،  سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مشکلات این حوزه در کره شمالی را ناشی از سیاست گذاری این کشور در حوزه غلات،  مشکلات توزیع و وضعیت مرتبط با کووید دانسته اما طبق تحلیل این سرویس، این مشکل به قدری حاد نیست که به عنوان تهدیدی علیه حکومت کره شمالی تلقی شود و به یک گزارش با این مضمون که این کشور با کمبود سالان ۸۰۰ هزار تن برنج مواجه شده، استناد کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها