کد خبر: ۱۸۹۰۹
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
نظافت ظروف تزیینی، کریستال و شیشه‌ای از جمله کارهای حساسی است که باید زمان مناسبی را به آن اختصاص داد.
به گزارش جدید پرس:

یکی از کارهایی که هنگام خانه‌تکانی برای خانم‌های خانه بسیار مهم است رسیدگی به ظروف تزیینی و کریستال و شیشه‌ای است؛ اینکه ظروف تزئینی را چطور می‌توان به شفافیت روز اول درآورد دغدغه افراد بسیاری است. در به اینجا می‌خواهیم چند راهکار برای تمیزی و برق انداختن ظروف کریستالی و تزئینی به شما ارائه دهیم.

به گزارش اعتمادآنلاین، ساده‌ترین روش برای برق انداختن و تمیزی ظروف کریستالی شستن آنها با آب ولرم و خشک کردن‌شان با یک دستمال نخی است. باید دقت کنید که برای خشک کردن یا پاک کردن ظروف باید از دستمال‌های نخی استفاده کرد که پرز ندهد و رد پاک کردن آن روی ظروف باقی نماند. گاهی سنگینی این ظروف و ریسک ضربه خوردن و شکستن‌شان باعث می‌شود پاک کردن را به شستن ترجیح دهیم اما پاک کردن با آب تنها به خوبی ظروف را تمیز و براق نمی‌کند، بنابراین باید با کمک شوینده‌های شیمیایی یا محلول‌های دست ساز خانگی آنها را تمیز کرد.

 

شوینده‌های شیمیایی حاضر در بازار نظیر شیشه پاک‌کن‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای پاک کردن ظروف کریستال و شیشه‌ای باشد.

سعی کنید برای پاک کردن ظروف شیشه‌ای در صورت استفاده از مواد شیمیایی موجود در بازار تنها از شیشه پاک‌کن‌ها استفاده کنید تا از مات شدن ظروف کریستالی جلوگیری شود. گاهی ممکن است برخی از مواد شوینده به جز شیشه پاک‌کن‌ها ظرف کریستالی را کدر و مات کنند بنابراین از شیشه پاک‌کن استفاده کنید.

اگر قصد دارید از محلول‌های خانگی برای پاک کردن و نظافت ظروف خود استفاده کنید چند روش ساده به شما آموزش می‌دهیم.

 

یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای براق کردن ظروف کریستالی استفاده از محلول سرکه و آب است. شما می‌توانید با نسبت یک به چهار، سرکه را با آب ترکیب و با یک اسپری روی ظروف کریستالی خود اسپری کنید، سپس با یک دستمال نخی ظرف اصلی خود را پاک کرده و با یک دستمال تمیز بقیه را خشک کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد تا از شفافیت آن مطمئن شوید.

 

خانه تکانی

 

در صورتی که ظروف کریستال شما مدت زیادی شسته نشده‌‌اند و گرد و غبار روی‌شان خشک شده است و با دستمال کشیدن ساده قابل تمیز کردن نیستند، چاره دیگری جز شستن‌شان ندارید. بنابراین باید لگن یا سینک ظرفشویی خود را به نسبت مساوی با آب و سرکه پر کنید و ظروف گرد و غبار گرفته را به مدت ۳۰ دقیقه در محلول آب و سرکه قرار دهید، بعد از ۳۰ دقیقه ظروف را از محلول خارج و آبکشی و خشک کنید. اگر باز هم لک و کثیفی روی ظروف باقی مانده بود این کار را به مدت ۳۰ دقیقه دیگر تکرار و مجدداً آبکشی کنید. با این کار دیگر اثری از لکه و گرد و غبار خشک شده و چسبیده روی ظروف باقی نمی‌ماند.

 

نظافت خانه تکانی

 

این کار را می‌توانید برای ظروف شیشه‌ای پذیرایی خود نیز انجام دهید. برای مثال لیوان و استکان‌های شیشه‌ای را می‌توانید در محلول آب و سرکه قرار دهید و بعد از دقایقی آنها را آبکشی و خشک کنید و ببینید که به خوبی براق و تمیز می‌شوند و نیازی به استفاده از شوینده‌های قوی نیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها