کد خبر: ۱۷۲۰۳
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
بانک مرکزی فرانسه (بانک دو فرانس) اعلام کرد که تعداد شکست‌های تجاری کسب‌وکارها در این کشور همچنان در حال افزایش است و در ماه ژانویه این رقم در مشاغل خُرد و همچنین کسب‌وکارهای متوسط و کوچک حدود ۲ برابر افزایش یافت.
به گزارش جدید پرس:

تارنمای روزنامه لو فیگارو با استناد به گزارش روز چهارشنبه بانک مرکزی فرانسه، اعلام کرد که آمار شکست‌های تجاری مشاغل مورد اشاره در طول یک سال به حدود ۲ برابر رسیده است.

بر اساس این گزارش، در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۲، ورشگستگی‌های تجاری ۵۱.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۲ ماه گذشته به رقم ۴۲ هزارو ۶۴۰ مورد رسید.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که این رقم ۱۶.۶ درصد کمتر از تعداد ورشکستگی‌های ثبت شده در سال ۲۰۱۹ و پیش از بحران بهداشتی همه‌گیری کرونا است.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته میلادی ورشکستگی‌ها تجاری در طول یک سال برای مشاغل خُرد (بسیار کوچک) با کمتر از ۱۰ کارمند افزایش ۹۴.۸ درصدی را شاهد بود.

برای مشاغل کوچک با نیروی کار بین ۱۰ تا ۴۹ نفر نیز شاهد افزایش ۹۷.۲ درصدی ورشکستگی‌های تجاری هستیم.

بر اساس آمار بانک مرکزی فرانسه، این آمار برای شرکت‌های متوسط با ۵۰ تا ۲۴۹ کارمند، به ۸۲.۲ درصد افزایش یافته است و برای شرکت‌های خُرد خودکارآفرینان، این افزایش ۴۹.۱ درصد بود.

لو فیگارو با بیان اینکه صنعت هتلداری این کشور به دلیل حمایت‌های دولتی پس از دوران کرونا شاهد رشد بوده است، از افزایش حدود ۷۰ درصدی ورشکستگی تجاری مشاغل حوزه صنعت فرانسه خبر داده است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی فرانسه اواسط تیرماه نیز اعلام کرد: طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان ژوئن، ۳۳ هزار و ۱۵۵ شرکت فرانسوی اعلام ورشکستگی کردند که ۱۴.۶ درصد بیش از دوره مشابه منتهی به ژوئن سال ۲۰۲۱ است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها