کد خبر: ۱۵۷۶۷
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
استادیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و دبیر انجمن اسلامی علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران به اقدام اخیر ضرغامی واکنش نشان داد.
به گزارش جدید پرس:

 مجتبی زارعی استادیار فلسفه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در توییتی نوشت: «آقای وزیر! تصورم این بود که فقط در انتخاب واژگانی همانند موضوع امربه معروف دارای اشتباه محاسباتی یا ضعف تئوریک هستید اما در انتخاب مکان موضوع بازدید هم کج سلیقه و غیر حرفه ای هستید ؛ شما و رسانه ملی در اوج گدایی متوهمین برای وکالت شاهزاده، امشب تاج منحوسِ سلطنت را بصورت رایگان در منازل ایرانیان در خبر بیست و سی اکران کردید!»

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار تصویری از دو تاج سلطنتی شب گذشته در توییتر نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی های آن فراهم شود.آن دو تاج معروف را که می‌بینم، جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنم.»

4788691

سخنگوی دولت ۲۶ دی‌ماه در پیامی توییتری آماری از خروج گنجینه ایرانی توسط پهلوی داده بود که اشاره به دو تاج درحالی که گنجینه بانک مرکزی از زمان همه‌گیری کرونا تا کنون تعطیل شده و امکان بازدید از این گنجینه وجود نداشت، حاشیه‌ساز شد. در توییت علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - به خروج اموال باارزش و جواهرات توسط خاندان پهلوی هنگام ترک کشور اشاره شده بود که در میان آنها به دو تاج یادشده نیز اشاره شده بود.

اطلاعات تکمیلی بر این نکته تاکید دارند که از میان اموال یادشده، این دو تاج از کشور خارج نشده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها