کد خبر: ۱۵۷۶۱
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری ۲ معتادی که اقدام به قتل یک پیرمرد ۷۷ ساله و سرقت اموال او کرده و متواری شده بودند، خبر داد.سرهنگ میثم گوهری آرانی اظهار داشت: غروب روز ۲۸ مهرماه یکی از واحدهای گشت انتظامی شهرستان نجف آباد حین گشت زنی در جاده‌ای نزدیک ورودی این شهرستان با جسد یک پیرمرد مواجه شده و بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی را در جریان می‌گذارند
به گزارش جدید پرس:

اثبات فرضیه قتل
کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به همراه تیم بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت در محل حضور یافته و اقدامات علمی و تخصصی خود را آغاز می‌کنند که در ادامه با مشاهده آثار خفگی در گلوی این پیرمرد فرضیه قتل وی به اثبات رسید.فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه کارآگاهان در کمترین زمان هویت فرد مقتول را به دست آورده و خانواده او را در جریان قرار دادند گفت:

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد حدوداً ۷۷ ساله برای شرکت در مراسم ختم یکی از اقوام خود به یکی از استان‌های همجوار رفته و شب قبل با خودروی شخصی به شهر خود عزیمت کرده اما بعد از گذشت ساعت‌ها همه اعضای خانواده و اقوام از او بی‌اطلاع بودند و گوشی تلفن همراهش را هم پاسخ نمی‌داده است.

کشف خودروی مقتول
سرهنگ گوهری آرانی عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه خودروی شخصی مقتول که در ورودی یکی از شهرهای اطراف این شهرستان رها شده بود توسط یکی از گشت‌های انتظامی کشف می‌شود.کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود از به سرقت رفتن کارت عابربانک مقتول مطلع و با بررسی تراکنش آن دریافتند مبلغ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از حساب وی برداشت شده است.

شناسایی هویت عاملان جنایت
سرانجام پس از چندین هفته تلاش شبانه روزی و رصدهای هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد مقتول حین مراجعه به شهر خود در بین راه دو نفر را به عنوان مسافر سوار می‌کند که بررسی‌ها نشان داد یکی از آنها دارای ۴ فقره و نفر بعدی دارای ۶ فقره سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش مواد و سرقت هستند.

دستگیری قاتلان پیرمرد در غرب کشور
با به دست آمدن این اطلاعات متهمان به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از گذشت ۳ ماه از وقوع حادثه مخفیگاه این افراد در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد منتقل کردند.

اعتراف متهمان به قتل
سرهنگ گوهری آرانی با بیان اینکه هر دو متهم دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر بوده و یکی از آنان نیز جزو معتادان متجاهر و کارتن خواب است، گفت: متهمان در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند اما در ادامه هنگامی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس مواجه شدند لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز جنایت برداشتند.

این مقام انتظامی گفت: یکی از متهمان در اعترافات خود عنوان کرد که چند روزی بود من و امیر حسابی خمار بودیم و پولی برای خرید مواد مصرفی خود نداشتیم. همان روز امیر طرح سرقت از یک راننده مسافرکش را ریخت و ما کنار جاده ایستاده و به خودروهای عبوری دست تکان می‌دادیم تا اینکه پیرمردی با خودروی سمند مقابل ما توقف کرد ما هم سوار شدیم.

در بین راه راننده برای خرید توقف کرد و وارد یک مغازه شد. من هم با او به مغازه رفتم و همان جا رمز کارت عابر بانکش را به خاطر سپردم و بعد باهم سوار خودرو شدیم.نزدیکی‌های نجف آباد بودیم که امیر با تهدید چاقو راننده را مجبور کرد تا خودرو را متوقف کند بعد من با دستمال یزدی که داشتم دور گردنش پیچانده و او را خفه کردم.

کارت عابر بانک پیرمرد را برداشته و جنازه اش را در همان حوالی رها کرده و بعد سوار بر خودرو شده و چند کیلومتر آن طرف تر در کنار ورودی یکی از شهرهای اطراف آن را پارک کردیم و به وسیله یک سواری خودمان را به شهر خودمان رسانده و با برداشت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از حساب پیرمرد، مواد مصرفی خودمان را تهیه کردیم.

سرهنگ گوهری آرانی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی در خصوص افراد مسافرنما به رانندگان هشدار داد و گفت: به رانندگان به خصوص افراد مُسن توصیه می‌کنیم حتی‌المقدور به تنهایی مسافرت نکنند و در صورت ضرورت از سوار کردن افراد در بین راه خودداری و به پیشنهادهای ارائه شده برای رفتن به راه‌های پرت و خارج از شهر توجه نکنند و در صورت مشکوک شدن به افراد خودرو را در کنار واحد گشت پلیس پارک کرده و یا از طریق تماس و یا ارسال پیامک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با مأموران پلیس در میان بگذارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها