کد خبر: ۱۵۷۱۵
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
در سال 2015، ایلان ماسک و لری پیچ، مدیرعامل سابق گوگل، یک قرارداد 11 میلیارد دلاری برای خرید سهام تسلا امضا کردند. اما به دلیل وجود مشکلاتی در جزئیات، این قرارداد با شکست مواجه شد. حالا در دادگاه اخیر ایلان ماسک پیرامون سهام تسلا دوباره این مسئله به جریان افتاده است.
به گزارش جدید پرس:

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه دادگاهی اخیر خود از علاقه گوگل به خرید سهام این شرکت خبر داد. مدیرعامل تسلا همچنین اعلام کرد که این درخواست گوگل می‌تواند بودجه لازم را برای خصوصی‌سازی سهام این شرکت تامین کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در سال 2015، ایلان ماسک و لری پیچ، مدیرعامل سابق گوگل، یک قرارداد 11 میلیارد دلاری برای خرید سهام تسلا امضا کردند. اما به دلیل وجود مشکلاتی در جزئیات، این قرارداد با شکست مواجه شد.

براساس داده‌های بلومبرگ، ایلان ماسک اعلام کرده که برای خصوصی‌سازی سهام تسلا با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان وارد مذاکره شده است. همچنین که یاسر الرمیان، فرماندار صندوق ثروت دولتی را به دلیل تضمین شفاهی تعهدی که به ماسک در کارخانه تسلا داده بود، یک اقدام عقبگرد توصیف کرد.

سعودی‌ها، دومین سهامدار توییتر

این درحالی است که سعودی‌ها دومین سرمایه‌گذار بزرگ توییتر هستند. برخی اسناد نیز از احتمال فروش سهام اسپیس‌ایکس توسط ایلان ماسک برای خصوصی‌سازی سهام تسلا خبر می‌دهند.

ایلان ماسک و دیگر اعضای هیات‌مدیره فعلی و سابق تسلا، طی این جلسه دادگاهی با هیات منصفه که مدعی هستند مدیرعامل تسلا، سهام این شرکت را در سال 2018 دستکاری کرده است، روبه‌رو شدند. زمانی‌که ماسک در توییتی نوشت قصد دارد سهام تسلا را به ازای 420 دلار برای هر سهم خصوصی کند. در آن زمان، خرید و فروش سهام تسلا برای مدتی متوقف و سپس نوسانی شد. پس از آن اتفاق، ماسک 20 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد اما به عنوان بخشی از توافق، او نه این اتهامات را پذیرفت و نه آنها را رد کرد. او همچنین از ریاست خودروسازی تسلا استعفا داد.

سهامداران به دنبال غرامت‌اند

حالا در این جلسه دادگاهی او مدعی شد که این توییت را پس از تضمین شفاهی یاسرالرمیان منتشر کرده است. ماسک همچنین قرار است برای بار سوم در یک جلسه دادگاهی دیگر حضور پیدا کند. سهامداران تسلا نیز همچنان سهام این سازنده خودروهای الکتریکی را در روزهای پس از توییت خریداری کردند، از او شکایت کرده و به دنبال میلیاردها دلار غرامت هستند.

لغو درخواست ایلان ماسک

پیش از برگزاری دادگاه نیز ایلان ماسک از قاضی فدرال سانفرانسیسکو خواست تا جلسه دادگاهی او و سهامداران تسلا را از کالیفرنیای شمالی به تگزاس منتقل کند. وکلای ماسک استدلال کرده بودند که به دلیل تنش‌های پیش آمده توسط ماسک در توییتر و اخراج تعداد زیادی از کارکنان، او نمی‌تواند در این شهر محاکمه عادلانه‌ای داشته باشد. اما قاضی محاکمه، این درخواست را رد کرد. او دلیل این تصمیم را محبوبیت ایلان ماسک در تگزاس عنوان کرد.

الکس اسپیرو، وکیل ماسک طی درخواستی که روز جمعه ارائه شد استدلال کرد که بخش قابل توجهی از هیات منصفه در این ناحیه به خاطر اخراج گسترده کارکنان توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک با او مشکل شخصی دارند و این امر ممکن است تصمیمات آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

اسپیرو همچنین مدعی شد که چنین سوگیری با تبلیغات محلی منفی و تحریک‌آمیز پیرامون مدیریت ایلان ماسک در توییتر، محاکمه عادلانه او در این شهر را غیر ممکن می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها