کد خبر: ۱۵۵۳۹
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
رئیس جمهور گفت: تلاش دولت این بوده که سال ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی به پایان ببرد؛ قبل از آغاز دولت شاهد ۰.۴ رشد بودیم و دهه ۹۰ مشکلات زیادی وجود وجود داشت ولی امروز حدود ۴ درصد رشد اقتصادی داریم.
به گزارش جدید پرس:

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز به‌منظور دفاع از کلیات لایحه بودجه 1402 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: باید برای وضعیت کشور علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها شکرگزار خداوند متعال باشیم چراکه حضور و صبر مردم موجب شد دشمن ناکام شود.

برخی می‌خواهند بخش قابل توجهی از حاکمیت ما را به‌خاطر اقدامات انقلابی‌ مورد سرزنش قرار دهند؛ هیچ ارتش و نیروی مسلحی در جهان به‌میزانی که سپاه با تروریسم مقابله کرده، اقدامات نداشته و ارتش‌ها و سران منطقه به این معترف این حقیقت هستند.

 

وی افزود: نقش سپاه در برخورد با تروریسم نقش اول و ارزشمندی است؛ مسئولان عالی سیاسی منطقه بارها به ما گفته‌اند اگر سپاه و سپاه قدس و شهید سلیمانی و بسیاری از این همکاری‌ها شرایط در منطقه به‌نوعی دیگری بود. از همه عزیزان سپاه تقدیر می‌کنم و کسانی که امروز می‌خواهند سپاه مقتدر را مورد سرزنش قرار دهند به‌خاطر حرکت انقلابی سپاه در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم، تلاشی مذبوحانه است و مانند محاسبات قبلی‌شان محکوم به شکست است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در سال جاری تلاش دولت این بوده 1401 را با رشد اقتصادی به پایان ببرد؛ قبل از آغاز دولت شاهد 0.4 رشد بودیم و دهه 90 مشکلات زیادی وجود وجود داشت و ولی امروز حدود 4 ردصد رشد اقتصادی داریم؛ این نشانگر تلاش همه بخش‌هاست.

رئیسی گفت: شرایط فعلی کشور نشان از رشد سرمایه‌گذاری، کاهشی شدن تورم و رشد تولید است. 5 درصد رشد تولید و بیش از 5 درصد رشد تجهیزات تولیدی را داشته‌ایم که زمینه رشد است؛ هم‌چنینی اشتغال ما رشد داشته و این‌ها نشانه‌های حرکت دولت برای تحقق بودجه 1401 است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تولید خودرو گفت: دولت مسئله تولید خودروی با کیفیت و واردات خودرو برای رفع نیازهای مردم را مورد توجه قرار داده و از زمانی که واردات خودرو در مجمع تشخیص به سرانجام رسید، دنبال واردات بوده و تأخیری در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت برای 4 مسئله اساسی‌ترِ کشور برنامه دارد و بنده در روزهای آینده درباره‌ی آن توضیح خواهم داد، خاطر نشان کرد: مسکن، معیشت، خودرو و حوزه سلامت مد نظر است و دولت برنامه کوتاه‌مدتی را تدوین کرده که وضعیت در آینده نزدیک متفاوت خواهد شد.

وی افزود: علیرغم همه تلاش‌های دشمنان برای تحمیل فشار و اینکه می‌خواهند شرایط را بر مردم سخت کنند، تلاش دولت و دیگر قوا باید برای ایجاد امید در دل مردم باشد. همه بخش‌ها باید امیدآفرینی کنند در حالی که دشمن همه توان خود را به‌کار گرفته تا در دل مردم تردید ایجاد کرده و یأس‌آفرینی کند.

رئیس‌جمهور گفت: وضعیت ارز، طلا و بسیاری از گرانی‌ها در کشور کاهشی خواهد شد و وضعیت آینده ما بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد رشد کشور را ببیند، گفت: با اراده پولادین مردم و همت مسئولان نظام، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و زمینه‌ی هرگونه ناامیدی را از بین خواهیم بود و دشمن را در این عرصه هم شکست می‌دهیم.

رئیسی عنوان کرد: بودجه برای فعالان اقتصادی، بازار و سرمایه‌گذاران پیام دارد و این پیام باید امیدبخش باشد و احساس کنیم فعالیت و تلاش در کشور مضاعف شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها