کد خبر: ۱۵۴۵۵
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس باعث حذف تقاضای دلالی و سفته‌بازی شده است، گفت: مخالفت با عرضه خودرو در بورس، پشتوانه کارشناسی ندارد و شرایط نشان می‌دهد دلالان برای بازگشت معاملات به شیوه رانتی، لحظه شماری می‌کنند و با فضاسازی‌ها، سازوکار شفاف بورس را هدف گرفته‌اند.
به گزارش جدید پرس:

علیرضا مستقل، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: عرضه خودرو در بورس باعث حذف تقاضای دلالی و سفته‌ بازی شده است. مخالفت با عرضه خودرو در بورس، پشتوانه کارشناسی ندارد و شرایط نشان می‌دهد دلالان برای بازگشت معاملات به شیوه رانتی، لحظه شماری می‌کنند و با فضاسازی‌ها، سازوکار شفاف بورس را هدف گرفته‌اند.

با عرضه خودرو در بورس کالا جریان مناسب و شفافی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده رخ داده و تعهد تولیدکننده نسبت به تحویل به موقع خودرو به مردم نیز بر اساس سازوکاری مشخص تعیین شده است.

در گذشته اگر کسی قصد خرید خودروی صفر داشت یا باید در قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کرد که احتمال برنده شدن فرد بسیار اندک بود یا باید خودرو از بازار آزاد باقیمت‌های گزاف خریداری می‌کرد که این اقدام نیز با تبعات خاصی از جمله پر ریسک بودن فرآیند معامله و تحویل خودرو و نا اطمینانی نسبت به کیفیت خودرو روبه‌رو بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها