کد خبر: ۱۵۳۲۷
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
​به نظر می‌رسد ترمز قیمت خودرو در بازار بریده است، به طوری که بازار خودرو رکوردهای جدید قیمتی با ثبت می‌کند و شاهد بودیم که حتی پراید به قیمت ۲۲۸ میلیون تومان رسیده است.
به گزارش جدید پرس:

قیمت خودرو همراه با افزایش نرخ دلار، در مسیر صعودی قرار گرفته است؛ اگرچه چند روزی دست که دلار به ثبات رسیده، اما باز هم خودرو به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شرایط دیروز در مجلس وعده داد که بازار خودرو را از آشفتگی‌های ارزی نجات خواهد داد.

سید رضا فاطمی‌امین عنوان کرد: عرضه و تقاضای بازار خودرو متوازن نیست، این موضوع ناشی از آشفتگی نظام ارزی است.

وی افزود: تلاطم ارزی بر روی فولاد و لوازم خانگی تأثیر نداشت زیرا توانستیم در فرصت محدودی عرضه ورق فولاد را به تقاضا برسانیم بنابراین قیمت فولاد تحت تأثیر شوک‌های ارزی قرار نگرفت.

وزیر صنعت متذکر شد: با کمک شما نمایندگان نیز خواهیم توانست بازار خودرو را از آشفتگی‌های ارزی نجات دهیم.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۵ میلیون تومان گران شده و در بازار ۳۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم ۵ میلیون افزایش قیمت داشته و به ۴۳۰ میلیون رسیده است.

پژو پارس اتوماتیک با گرانی ۱۰ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان رسید.

همچنین پژو ۲۰۷ دستی پانوراما با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت، ۵۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ اتومات با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به حدود ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

اما قیمت سمند EF۷ بدون تغییر، ۴۰۵ میلیون تومان فروخته شد. همچنین تارا دنده ای ۱۰ میلیون تومان گران شد و ۵۴۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. دنا اتوماتیک توربوپلاس نیز به قیمت ۶۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

تارا اتوماتیک نیز با افزایش ۱۱ میلیون تومانی، به نرخ ۶۸۹ میلیون تومان رسید.

در این میان، قیمت پراید ۱۱۱ در حدود ۳ میلیون تومان گران شد و به ۲۲۸ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز با افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت، ۲۱۷ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها