کد خبر: ۱۵۳۱۰
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
با کاهش ارزش دلار به دلیل کاهش نرخ تورم آمریکا، طلا به بالاترین قیمت خود در ۶ ماه اخیر دست یافت.
به گزارش جدید پرس:

گاوهای نر طلا منتظر این روز بودند. هم قیمت‌های آتی و هم قیمت‌های فیزیکی فلز زرد در روز سه‌شنبه حدود 2 درصد جهش کردند و به بالاترین میزان خود در شش ماه اخیر دست یافته  و در  بالای سطح کلیدی 1800 دلار در هر اونس قرار گرفتند. داده‌های قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نشان می‌دهد که تورم از بالاترین میزان خود در 40 سال اخیر عقب نشسته است.

قرارداد معیار معاملات آتی طلا در ماه فوریه به 1825.50 دلار در هر اونس رسید که 33.20 دلار یا تقریباً 2 درصد افزایش داشت. اوج این ارقام هم، رقم 1836.80 دلار برای طلای آتی بود که بالاترین رقم از 27 ژوئن بود به شمار می رفت. قیمت لحظه ای طلا که برخی از معامله گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می کنند، به 1812.42 دلار در هر اونس رسید که 30.99 دلار یا حدود 2 درصد افزایش یافت.

طلا

طلا از پایین ترین سطح 1600 دلاری که در اوایل اکتبر به دست آورده بود، حدود 200 دلار افزایش یافت. در طول هفت هفته گذشته، تنها در یک هفته کاهش یافته است.

این بازگشت با کاهش شاخص دلار تسهیل شده است که از اکتبر تقریباً 8 درصد از ارزش خود را از دست داده است. تنها در روز سه‌شنبه، این شاخص که دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز قرار می‌دهد، 1.4 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک روز از 11 نوامبر بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها