کد خبر: ۱۴۹۸۵
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع مردم رباط کریم سخنرانی می‌کرد که مردی بخاطر گرانی افسارگسیخته مسکن اعتراض کرده و فریاد زد. اگرچه پاسخ رییس دولت سیزدهم صریح و مرهم برای آن مرد معترض نبود که افزایش اجاره و خرید خانه دادش را بلند کرده بود اما یک نکته جدید داشت و آن اینکه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رییسی شد یک میلیون !
به گزارش جدید پرس:

یکی از وعده های ابراهیم رئیسی قبل از شروع دولت سیزدهم، ساخت 4 میلیون خانه در چهار سال دوره ریاست جمهوری اش بود. همان موقع که این وعده داده شد تعجب کارشناسان اقتصادی را در پی داشت و کمتر کسی وقوع آن را باور کرد زیرا هم بودجه بسیار زیادی را می طلبید و هم به لحاظ زمانی همچنین امری را مقدور نمی دانستند. اما رییسی و وزیرش آن را قابل تحقق می دانستند و همچنان بر آن پافشاری می کردند.

اولین عقب نشینی از این وعده را رستم قاسمی وزیر مستعفی و تازه درگذشته راه و شهرسازی دولت سیزدهم انجام داد. او اواخر خرداد امسال گفت: «تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته شود و به بهره‌برداری برسد!» و رسما وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در سال سید ابراهیم رئیسی را نصف کرده و به دو سال کاهش داد!

بعد از استعفای رستم قاسمی، مهرداد بذرپاش نیز که تازه وزیر راه و شهرسازی شده، وعده ساخت چهارمیلیون مسکن را رد کرد و عملی ندانست.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها