کد خبر: ۱۴۵۴۶
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
سکه بازان امروز با خوشبینی به احتمال افزایش قیمت اونس طلا و نرخ دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. سکه امروز تقریبا 80 هزار تومان گران شد و به 17 میلیون و 480 هزار تومان رسید.
به گزارش جدید پرس:

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری حکایت از افزایش قیمت دلار رسمی دارد. 

قیمت دلار توافقی در بازار امروز شنبه 12 آذر ماه در محدوده 34 هزار و 666 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 384 تومان بالاتر بود. 

الاکلنگ قیمت دلار در بازار متشکل 

نرخ دلار متشکل هم در ابتدای معاملات نقدی امروز وارد کانال 34 هزار تومان شد و در محدوده 34 هزار و 100 تومان به فروش رسید  اما در نیمه ظهر به کانال 33 هزار تومان برگشت و در حول و حوش 33 هزار و 900 تومان معامله شد. قیمت مذکور نسبت به عصر جمعه نزدیک به 700 تومان رشد کرده بود.

رشد قیمت دلار در صرافی ملی 

در صرافی ملی هم امروز قیمت دلار مسیر رشد را دنبال کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزار و 233 تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا 33 هزار و 567 تومان اعلام شد. 

عقب نشینی نرخ دلار در تهران 

نرخ دلار در بازار آزاد امروز در مقایسه با دو روز قبل کاهش یافت. تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند یکی از دلایل عقبگرد دلار در تهران ناشی از نوسان محدود نرخ حواله درهم و اسکناس آمریکایی در بازارهای همسایه بود. قیمت دلار سلیمانیه امروز نسبت به روز پنجشنبه گذشته ثابت بود و در هرات نوسان صعودی 100 تومانی را ثبت کرد. 

احتیاط معامله گران در خرید و فروش ارز؟

البته از سوی دیگر به نظر می رسد در کنار فشار عرضه، خبر ممنوعیت خریدوفروش ارز در خیابان هم تا حدودی  موجب هراس عده ای از معامله گران شده است. به نظر می رسد بازیگران ارزی در خرید و فروش های خود با احتیاط بیشتری رفتار می کنند. 

قیمت اونس طلا در بازار 

قیمت اونس طلا در روزگذشته جهش قابل توجهی را ثبت کرد و در معاملات دیروز تا سطح 1804 دلار هم بالا رفت. فلز گران بهای جهانی در بازار امروز در محدوده 1797 دلار معامله شد. 

افت قیمت طلا 18 عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز تقریبا 2 هزار و 600 تومان پایین تر از دو روز قبل به فروش رسید. قیمت طلا امروز 1 میلیون و574 هزار و 700 تومان بود. 

تداوم روند صعودی قیمت سکه 

سکه بازان هم امروز با خوشبینی به احتمال افزایش قیمت اونس طلا و نرخ دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. سکه امروز تقریبا 80 هزار تومان گران شد و به 17 میلیون و 480 هزار تومان رسید. 

در شرایط فعلی سکه بازان معتقدند در صورتی که فلز زرد رنگ داخلی به نیمه کانال 17 میلیون تومان برسد ممکن است در مرحله بعدی به سمت مرز مقاومتی جدید یعنی 17 میلیون و 800 هزار تومان هم حرکت کند. قیمت سکه بورسی هم امروز در کانال 17 میلیون تومان معامله شد. 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها