کد خبر: ۱۴۴۸۳
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
آلمان در ادامه کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین، قرار است هفت تانک گپارد به این کشور تحویل دهد.
به گزارش جدید پرس:

اشپیگل در گزارشی نوشت هم اکنون ۳۰ فروند تانک دفاع هوایی ساخت آلمان در اوکراین استفاده می‌شود و تانک‌های بیشتری نیز تحویل این کشور میشود.

به نوشته اشپیگل تانک‌های گپارد از مجموعه تسلیحاتی است که قرار بود اسقاط شود، اما حالا در کارخانه تسلیحاتی مونیخ در حال تعمیرات است تا بهار آینده به اوکراین ارسال شود.

ادامه وعده‌های تسلیحاتی آلمان به اوکراین در حالیست که ارتش آلمان از کمبود شدید مهمات رنج می‌برد و وزیر دفاع این کشور خواستار دریافت پول بیشتر برای تکمیل ظرفیت انبارهای مهمات شده است.

کریستین لامبرشت می‌گوید: ما خیلی سریع به مهمات بیشتر نیاز داریم و برای این کار باید برای ایجاد شرایط سیاسی و بودجه‌ای نیز آماده باشیم.

وزیر دفاع آلمان در مقابل انتقادات درباره انفعال ارتش برای تقویت خود گفت: بودجه اختصاص یافته برای تامین مهمات، به حدود یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون یورو برای سال آینده تعیین شده و این در حالیست که در سال ۲۰۱۵ یعنی پس از الحاق کریمه به روسیه این رقم کمتر از ۳۰۰ میلیون بود.

پیش از این نماینده ناظر بر ارتش در مجلس آلمان گفته بود: برای تکمیل ظرفیت مهمات انبارها، به ۲۰ میلیارد یورو بودجه نیاز است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها