کد خبر: ۱۴۴۶۵
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
بازار سهام دچار رکود بود و حجم معاملات در سطح پائینی بود. با این حال شاخص هم وزن در تمامی روزهای کار هفته روند صعودی داشت که نشان می‌دهد عملکرد کلیت بازار مثبت‌تر از شاخص کل است.
به گزارش جدید پرس:

روند بورس تهران در هفته اول آذر ماه در مجموع صعودی بود. شاخص در ابتدای هفته شاخص ریزش هزار و 979 واحدی داشت و روز یکشنبه 2 هزار واحد پائین آمد.

 اما پس از آن برای سه روز متوالی صعود کرد. در سومین روز کاری هفته شاخص 2 هزار و 145 واحد مثبت شد و روز سه‌‌شنبه نیز شاهد رشد 5 هزار و 854 واحدی شاخص کل بودیم. 

روز چهارشنبه نیز شاخص 3 هزار و 167 واحد بالا آمد تا شاخص کل در آخرین روز کاری هفته 7 هزار و 183 واحد بالا‌تر از هفته پیش بایستد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.5 درصد شود. 

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 5 هزار و 814 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 1.4 درصدی را ثبت کرد.

پیش بینی بورس هفته؛ رویگردانی معامله گران از خرید و فروش

اما در این هفته معاملاتی بورس تهران باز هم شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. در مجموع کل هفته 326 میلیارد تومان خارج شد. 

در این هفته ارزش معاملات خرد نیز افت کرد و میانگین روزانه آن نسبت به هفته پیشین 4 درصد کاهش یافت. 

بنابراین بازار دچار رکود بود و حجم معاملات در سطح پائینی بود. با این حال شاخص هم وزن در تمامی روزهای کار هفته روند صعودی داشت که نشان می‌دهد عملکرد کلیت بازار مثبت‌تر از شاخص کل است. ارزش ریالی خروج پول حقیقی نیز در این هفته در سطوح پائین بود.

بنابراین اگر ریسک‌های بازار کاهش یابد و چشم انداز بازار شفاف‌تر شود، می‌توان در انتظار بهبود وضعیت بورس تهران بود. 

پیش بینی بورس هفته؛ رویگردانی معامله گران از خرید و فروش

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها