کد خبر: ۱۳۹۵۶
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱
حجت‌الاسلام رستمی گفت: مقام معظم رهبری اجازه نداد که نیروهای مسلح برای حفظ امنیت اسلحه دست بگیرند بلکه این مساله باید با روشنگری حل شود ولو اینکه شاهد شهادت افراد باشیم. در جامعه امروز باید بیداری رخ دهد.
به گزارش جدید پرس:

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید خود را برای امتحان بزرگی که مقدمه ورود به عرصه مدیریت عالم است، آماده کنیم. مسلمانان باید صلاحیت خود برای اداره جهان را نشان دهند و این امر با امتحانات بزرگ محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی ظهر دوم آذر ماه، در مراسم اجتماع ۵۰۰۰ نفری دانشجویان بسیجی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: صحنه‌ای که امروز در آن قرار داریم، یکی از صحنه‌های بزرگ امتحان از مومنین و انقلابیون است. ابتلا و امتحان بنای خداوند در مسیر حرکت انسان به سمت کمال است و حق‌تعالی بارها در قرآن فرموده که هرگز گمان نکنید که خداوند بدون امتحان شما را به درجاتی بالاتر نائل خواهد کرد. هرچه انسان در مرحله بالاتری قرار بگیرد و رشدیافته‌تر شود، امتحان او پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ وی افزود: مدعی تمدنی هستیم که بناست دنیا را اداره کند و باید آماده سربازی در رکاب امام عصر(عج) باشیم. جامعه‌ای که امتحانات را با سربلندی سپری کرده باشد، آمادگی و صلاحیت سربازی دوران ظهور را دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بسیاری از افراد در امتحانات امروز کشور مردود شدند، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها اشاره کردند که این امت از امت‌های زمان امیرالمومنین(ع)، پیامبر(ص) و امام حسین(ع) برتر بوده و صلاحیت و وفاداری بالاتری نشان داده است.

رستمی ادامه داد: امتحان و ابتلا در این مسیر قطعی است. بسیاری از افراد در فتنه‌ای که امروز وجود دارد، مردود شدند اما گروه‌های مومن و بسیجی محکم و استوار در میدان حاضرند و حتی هجمه‌ها و جریان‌های قوی رسانه‌ای لغزشی در آن‌ها ایجاد نکرده که این امر نمایانگر آمادگی آن‌ها در صحنه‌ها و امتحانات است.

وی وقایع اخیر را یکی از پیچیده‌ترین امتحانات برشمرد و بیان کرد: این یک جنگ شناختی است. مانند دفاع از حرم نیست که بگوییم دشمن در یک طرف و حرم در طرف دیگر؛ هر کدام مشخصند. البته ناگفته نماند بسیاری به شهدای مدافع حرم طعنه می‌زدند که از رژیم‌های بیگانه دفاع می‌کنند و برخی ناجوانمردانه فریاد نه غزه نه لبنان سر دادند که همان‌ها امروز پای سفره آل‌سعود نشسته و به این ملت مظلوم مقتدر از پشت خنجر می‌زنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: علت پیچیدگی امتحان امروز این است که دشمن تمام امکانات را برای تغییر باور و شناخت در جهت ضربه زدن به شما در اختیار دارد. رسانه‌ها، فضای مجازی، ماهواره، سیاستمداران، هنرمندان، فوتبالیست‌ها و... از جمله امکاناتی است که در خدمت دشمن است. هرچه که در دنیای مادی غرب چنین ظرفیتی دارد، برای ضربه زدن به کشور و رهبر ما در کنار هم قرار گرفته‌ اما با وجود این صف‌آرایی‌ها شاهد وضعیت میدان هستید.

رستمی با بیان اینکه نظام اسلامی در اوج قدرت خود قرار دارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری اجازه نداد که نیروهای مسلح برای حفظ امنیت اسلحه دست بگیرند بلکه این مساله باید با روشنگری حل شود ولو اینکه شاهد شهادت افراد باشیم. در جامعه امروز باید بیداری رخ دهد.

وی حوادث اخیر کشور را مانور اراذل و اوباش در کف خیابان‌ها نام نهاد و گفت: این مانورها نه‌تنها برای جمهوری اسلامی فاقد اهمیت است بلکه جمع کردن آن نیز برای نظام ما کاری ندارد. نیروی انتظامی برای مقابله با اراذل از تفنگ پینت‌بال استفاده می‌کند چرا که این اوباش کف خیابان عددی نیستند. قلل کلیدی جهان هدفی است که در افق دید انقلاب و جمهوری اسلامی قرار دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بحث معترضان و اغتشاشگران را منفک از هم شمرد و ادامه داد: اکنون موشک‌ها و پهپادهای شما دل دشمن را لرزانده است. موضوع معترضان باید روشن شود چراکه بسیاری تحت تاثیر هجمه، حمله و شبیخون فرهنگی و شناختی دشمن هستند و باید آگاه شوند. آنان که دست به اغتشاشات و رفتارهای قانون‌شکنانه می‌زنند، مشکل جمهوری اسلامی نیستند بلکه جنگ در صحنه‌های بین‌المللی حائز اهمیت است.

رستمی تاکید کرد: سربازان اسلام و مقام معظم رهبری اکنون در یمن، سعودی‌ها را به خاک مالیدند؛ در لبنان اسرائیل را ذلیل کردند؛ در عراق تمام برنامه‌ریزی‌ها را به هم ریختند و در سوریه ابرقدرت‌ها را بیرون راندند.

آمریکا بدون اجازه جمهوری اسلامی جرات تحرک در منطقه‌ را ندارد

وی افزود: سربازان انقلاب اسلامی در تمام دنیا سربلند هستند و آمریکا به هر جا ورود کرده، ذلیل شده است. به عنوان مثال آمریکایی‌ها در افغانستان در مقابل طالبان بعد از ۲۰ سال جنگ، ادوات جنگی را رها و فرار کردند. این آمریکای واقعی است که اکنون به لرزه درآمده چراکه بدون اجازه جهموری اسلامی جرات تحرک در منطقه‌ را ندارد. فتنه‌های امروز در کشور آخرین نفس‌های نظام سلطه در مقابل انقلاب اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه دشمن امروز نگران پهپادهای ما در اوکراین است، گفت: ما داغدار شهدا هستیم اما افسرده نبوده و به آینده امیدواریم. این تحرکات، قاچاق اسلحه به داخل کشور، ایجاد ناامنی و ترورها آخرین دست‌ و بال زدن نظام سلطه است. دشمنان نگران پهپادهای ما در اوکراین و نگران موشک‌های جدیدی هستند که هیچ اسلحه بازدارنده‌ای در مقابل آن وجود ندارد؛ نگران ماهواره‌های قاره‌پیمایی هستند که جمهوری اسلامی اگر اراده کند، به آن‌ دست پیدا می‌کند. دعوای امروز جمهوری اسلامی دعوای کف خیابان با جوانان فریب‌خورده نیست بلکه دعوا با تمام نظام سلطه است.

رستمی اظهار کرد: امروز ما داغدار هستیم اما اهداف بالاتری داریم. این ملت لیاقت مقدمه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را دارد و برای آن روز خود را آماده می‌کند. این ملت شهیدپرور به دنبال بالا بردن پرچم لا اله الا الله در تمام قلل کلیدی جهان است.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های شما افزایش تعداد بسیجیان است چراکه تمام کسانی که در حملات شناختی دشمن آسیب دیدند، ذهن آن‌ها دچار اغتشاش شده و گاهی تشخیص برای آن‌ها سخت می‌شود. بسیج باید دست همه را بگیرد. علت ناراحتی ما فریب‌خوردگی بچه‌های ماست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بسیج را میوه‌ای طیبه از یک درخت طیبه عنوان کرد و گفت: شهیدان رضازاده و زینال‌زاده درکی از زمان جنگ نداشتند و شاید سن آن‌ها به حضور برای دفاع از حرم هم نمی‌رسید اما مسیری را انتخاب کردند که به شهادت ختم شد.

رستمی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی حرم است و حسین و دانیال مدافع حرم بودند. تک‌تک جوانان که در کشور زندگی می‌کنند، باید رهرو راه آن‌ها باشند و این ماموریت بزرگ آینده بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: آینده از آن حزب‌الله، جبهه مقاومت و یاران امام زمان(عج) است و شما با همراهی، بیعت و پایمردی در رکاب نائب امام زمان(عج) نشان دادید آینده را رقم خواهید زد و خود را برای آن روز آماده کنید تا مهیای حماسه‌های بزرگتر باشید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها