کد خبر: ۱۳۸۷۴
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: از ترکیب ایران مقابل انگلیس در نخستین بازی جام جهانی شوکه شدم و به نظرم مستحق این باخت سنگین نبودید.
به گزارش جدید پرس:

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با باخت ۲ به ۶ مقابل انگلیس آغاز کرد. این سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام‌های جهانی بود.

«اوسیانو کروز» مربی پرتغالی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از دستیاران «کارلوس کی روش» روی نیمکت ایران بود، می‌گوید ایران مستحق این باخت سنگین مقابل انگلیس نبوده و هنوز هم شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارد.

کروز ابتدا درباره اینکه چرا در این دوره به کادر فنی تیم ایران همراه با کی روش اضافه نشد، گفت: دلیلش این بود که من در اسپانیا بودم. من با کی روش خیلی کار کرده‌ام ولی می‌خواستم در اسپانیا به مربیگری ادامه بدهم. ۱۰ سال با کی روش کار کردم و دیگر باید خودم به عنوان مربی کار کنم.

وی در خصوص تقابل ایران و انگلیس تصریح کرد: بازی سختی برای ایران بود. ایرانی‌ها در پِرس انگلیس قرار گرفتند. انگلیس خیلی قوی‌تر ظاهر شد. نتیجه بدی برای ایران بود و خودم ناراحتم چون ایران شایستگی این نتیجه را نداشت. نگران نباشید. ایران دو بازی دیگر مقابل ولز و آمریکا دارد و فکر می‌کنم هنوز شانس صعود دارد. الان برای ناامید شدن زود است.

این مربی پرتغالی یادآور شد: کی روش مربی بزرگی است. او یکی از بهترین مربیانی است که با او کار کرده‌ام. ایران مقابل ولز قطعاً بهتر از انگلیس ظاهر می‌شود.

کروز در خصوص تغییر تاکتیک و سیستم ایران مقابل انگلیس یادآور شد: صادقانه بگویم؛ از ترکیب ایران شوکه شدم. ترکیب دفاع ایران و هافبک‌ها را دیدم. نمی دانم. شاید یک چیزی در ذهن کی روش بوده است. کارلوس بازیکنان ایران را به خوبی می‌شناسد و شاید دلیل خودش را داشته است. شاید می خواسته ارتباطی بین مدافع و هافبک‌ها برقرار کند اما من شوکه شدم.

دستیار سابق کی روش در ایران در خصوص رویارویی با ولز تصریح کرد: بازی ولز با آمریکا را دیدم. فکر می‌کنم ایران شانس دارد. نتیجه تساوی ولز و آمریکا باعث شد ایران بتواند خیلی کارها انجام بدهد. مطمئناً ایران مقابل ولز بهتر می‌شود و همه چیز ممکن است.

کروز همچنین پیشنهاداتی برای بهتر شدن روند بازی ایران ارائه کرد و گفت: پیشنهادم این است که از سردار آزمون بیشتر استفاده کنید. اگر سردار در بازی با انگلیس حضور داشت… شاید نیازی نبود ترابی بازی کند. اجازه بدهید نظرم را داشته باشم. ارتباطی که باید قلی زاده و ترابی شکل می‌گرفت، نبود. ایران ظرفیت بیشتری دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها