کد خبر: ۱۳۸۳۲
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
بورس تهران روز گذشته تحت تاثیر اتفاقات حول صندلی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار عملکرد متعادلی ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند فروشندگان در فاز ابتدایی معاملات قدرت بیشتری خواهند داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران دیروز دوشنبه با رشد 0.32 درصدی همراه شد و گامی 4 هزار و 428 واحدی در جهت رشد برداشت و به محدوده یک میلیون و 409 هزار و 55 واحدی رسید.

رشد کم شیب بازار در حالی بود که در فاز انتهایی معاملات، میزان عرضه‌ها شدت گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با نماگر اصلی تالار شیشه‌ای حرکت کرد و با رشد هزار و 686 واحدی در ارتفاع 404 هزار و 541 واحدی ایستاد. این در حالی است که بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نشان از خروج 161 میلیاردی پول از بازار سرمایه دارد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی با چاشنی فشار احتمالی عرضه در برخی سهام را تجربه می‌کند.

مدیرعامل توانیر در حاشیه بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت مذاکرات اولیه برای صادرات برق به ترکیه صورت گرفته است و اکنون منتظر موضوعات تکمیلی هستیم تا با خود دولت و یا بخش غیردولتی این کار را انجام دهیم. 

افزایش صادرات برق برای شرکت‌های بخش نیروگاهی اتفاق بسیار مثبتی ارزیابی می‌شود. در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات یادشده تولید و سود چنین شرکت‌هایی افزایش می‌یابد.

زمان معاملات بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا تغییر کرد. از روز سه شنبه اول آذر 1401 ساعت پایان بازار قراردادهای مشتقه شامل آتی و اختیار معامله، صندوق‌های کالایی و بازار سلف موازی استاندارد ساعت ۱۶ خواهد بود. 

افزایش زمان معاملات به ویژه در روزهای فعلی که به واسطه عرضه خودرو در بورس کالا، این بازار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، پویایی و عمق بیشتری به بازار اعطا خواهد کرد.

تکذیب افزایش 35 درصدی قیمت سیمان

سیف الله امیری اظهار کرد: ‌‌افزایش قیمت پایه سیمان به دلیل جلوگیری از ارزان‌فروشی شرکت‌هایی مصوب شد که به واسطه نبود تقاضا، اقدام به فروش سیمان با نرخ‌های پایین تر از کف قیمتی در بازار می کردند که با افزایش قیمت پایه از ایجاد رقابت منفی در میان شرکت‌ها برای ارزان فروشی و به‌هم خوردگی تعادل بازار، جلوگیری شد. 

افزایش قیمت سیمان پتانسیل رشد سهام این گروه را افزایش می‌دهد. حال اما با تصمیم اتخاذ شده مبنی بر عدم افزایش قیمت سیمان این فاکتور اثرگذار بر ارزش شرکت‌های بخش سیمان به عنوان پتانسیل رشد از دست خواهد رفت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها