کد خبر: ۱۳۸۱۱
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
یوگن روچکو: توییتر با ایلان ماسک، در خطر بزرگ «ناپدید شدن» قرار گرفته است.
به گزارش جدید پرس:

یکی از مهم‌ترین رقبای توییتر در چند سال گذشته، شبکه اجتماعی متن باز Mastodon بوده که امکاناتی همانند توییتر را برای کاربران فراهم می‌کند. اکنون «یوگن روچکو»، بنیان‌گذار این شبکه اجتماعی درباره ایلان ماسک صحبت کرده و گفته سبک رهبری «نامنظمش» نشان‌دهنده «بی‌کفایتی» ثروتمندترین فرد دنیاست.

برنامه‌نویس 29 ساله آلمانی، Mastodon را در سال 2016 به‌عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای توییتر طراحی کرد. به گفته SensorTower، محبوبیت این پلتفرم از آن زمان تاکنون افزایش پیدا کرده و طی 12 روز پس از خرید توییتر توسط ماسک، دانلودهای آن بیش از 650 درصد افزایش یافته است.

یوگن روچکو

خطرات توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک

روچکو در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی هشدار داده که «خطر زیادی برای ناپدید شدن» توییتر در زمان مدیریت ایلان ماسک وجود دارد. او در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره وقایع اخیر توییتر گفت:

«راه‌اندازی یک پلتفرم رسانه اجتماعی که با داده‌های واقعی سروکار دارد، به زمان زیادی نیاز داشته و از دست دادن بیشتر مهندسان شما چیز خوبی نیست.»

یک هفته پس از تصاحب ماسک، او نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد. همچنین نیمی دیگر از کارمندان باقی‌مانده آن (از جمله بسیاری از مهندسان) این هفته پس از اینکه ماسک به آنها گفته بود که با فرهنگ «سخت‌کوشی» این شرکت موافقت کرده یا به دنبال شغل دیگری باشند، از سمت خود استعفا کردند.

شبکه اجتماعی

در همین رابطه، به گفته یکی از کارکنان سابق این شرکت که به‌طور ناشناس با روزنامه The Observer در بریتانیا صحبت کرده است، احتمال زیادی وجود دارد که توییتر در طول جام جهانی 29 روزه فوتبال که از امروز در قطر آغاز می‌شود، دچار یک قطعی بزرگ شود.

شبکه اجتماعی Mastodon از جنبه‌های زیادی مانند توییتر عمل می‌کند؛ کاربران آن می‌توانند یکدیگر را دنبال کرده و پست‌هایی را که به آنها toots گفته می‌شود، به اشتراک بگذارند. اما برخلاف توییتر، اپلیکیشن Mastodon کاملاً متن‌باز و غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ سرور یا شرکت واحدی مسئول راه‌اندازی این پلتفرم نیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها