کد خبر: ۱۳۷۸۹
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۱
تانک 300 به عنوان اولین عضو از خانواده تانک محصول شرکت خودروسازی گریت‌وال (GWM)است. خانواده تانک به عنوان شاسی‌بلندهای آفرودی هستند و از نظر ابعاد متفاوت هستند. همانطور که در چین می گویند خودروهای آفرود تانک 300 دلیلی برای ریسک کردن در جاده ها است، حتی برای کسانی که قبلاً هرگز به مناطق ناهموار سفر نکرده اند می‌دهد.
تعداد بازدید : 1
به گزارش جدید پرس:

در ویدیویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی کشور چین وایرال شده است شاهد بالا رفتن یک خودرو تانک 300 از یک شیب تند و ناهمواره خاکی و کوهستانی هستیم. در حالی که ابتدای مسیر به خوبی طی می‌شود در مراحل انتهایی مسیر کنترل خودرو از دست راننده خارج شده و خودرو تانک چپ شده و تا پایین مسیر چندبار غلت می‌زند. در حالی که هر بیننده‌ای منتظر له شدن بدنه و ستون‌های خودرو است اما به دلیل کیفیت بالای آلیاژ بدنه خودرو تانک 300 و ستون‌های فوق مستحکم این خودرو رسما شکل بدنه ماشین هیچ تغییری نکرده و با همان فرم همیشگی در پایان شیب بر روی 4 چرخ قرار می‌گیرد.

تنها اتفاق باز شدن ایربگ‌ها و پنچرشدن لاستیک جلو سمت راننده است و خودرو به طرز عجیبی سالم و سرپا به نظر می‌رسد. کسانی که در ویدیو برای کمک کردن به سمت خودرو می‌آیند در کمال تعجب متوجه می‌شوند که عملا هیچ اتفاقی برای ماشین نیفتاده است و به جز اینکه چرخ جلو سمت چپ سوراخ شده است.

مشخصات فنی تانک 300

خودرو تانک 300 با طول کلی 4.7 متر و فاصله محوری 2.7 متر، در سایز نزدیک به خودرو تویوتا پرادو J150 بازار ایران است. این خودرو بصورت استاندارد با سیستم محرکه دو دیفرانسیل ساخت بورگ‌وارنر (BorgWarner) و سه حالت دوچرخ سبک (2H)، چهارچرخ سبک (4H) و چهارچرخ سنیگن (4L) عرضه می‌شود. از این نظر خودرو کاملا مناسب آفرود به نظر می‌رسد.

تانک 300 گریت وال به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با کد E20CB مجهز است و به لطف این پیشرانه 227 اسب بخار و 387 نیوتن‌متری از طریق یک گیربکس 8 دنده اتومات بنا به نیاز خودرو به 4 چرخ منتقل می‌شود. این خودرو شاسی‌بلند گریت‌وال تنها در 9.5 ثانیه از حال سکون، به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد که به نسبت وزن 2.1 تا 2.3 تنی تانک 300 عدد مناسبی است. بانک 80 لیتری نیز پاسخ‌گوی مصرف 9.3 تا 9.7 لیتری آن است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها