کد خبر: ۱۳۶۴۶
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
پس از گذشت ۶ سال از برگزاری همه پرسی خروج انگلستان یا بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، اکنون فقط ۳۲ درصد از مردم این کشور، آن تصمیم را درست می‌دانند.
به گزارش جدید پرس:

پس از گذشت ۶ سال از برگزاری همه پرسی خروج انگلستان یا بریتانیا از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، اکنون فقط ۳۲ درصد از مردم این کشور، آن تصمیم را درست می‌دانند.

درحالی که به گزارش نهادهای ناظر اقتصادی انگلیس دچار رکود شده و از رشد باز ایستاده است، براساس جدیدترین نظرسنجی، اکثریت مردم این کشور اکنون جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا را اشتباه می‌دانند.

براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov)، اکنون ۳۲ درصد از مردم بریتانیا، برگزیت را تصمیمی درست می‌دانند که کم‌ترین میزان پس از برگزاری همه پرسی بر سر جدایی از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ است.

نزول تدریجی علاقه به برگزیت، از پارسال بیش‌تر شده است. براساس این نظرسنجی، اکنون ۵۶ درصد از مردم بریتانیا، برگزیت را اقدامی نادرست می‌دانند و باقی مانده نیز در این باره، نظری ندارند.

در نظرسنجی دیگری در ماه گذشته که "ردفیلد" (Redfield) و ویلتون استراتجیز (Wilton Strategies) انجام دادند، ۱۴ درصد دیگر از مردم بریتانیا، گزینه "پیوستن دوباره" به اتحادیه اروپا را بر می‌گزینند. در این نظرسنجی، از مردم بریتانیا پرسیده شد در صورت برگزاری همه پرسی دوباره درباره برگزیت، چه رایی خواهند داد؟

نشریه گاردین به نقل از پروفسور جان کرتیس (John Curtice)، تحلیل گر سیاسی نوشت در زمانه‌ای که وضعیت اقتصادی بریتانیا رو به افول است، مخالفت با برگزیت، افزایش می‌یابد.

اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس کل پیشین بانک مرکزی انگلیس روز پنج شنبه این هفته گفت وضعیت اقتصادی بریتانیا، بدتر از اقتصاد کشورهای عضو یورو و یا آمریکاست.

به نوشته گاردین، این هفته در نشست اعضای کمیته خزانه داری مجلس بریتانیا گفته شد در حالی که گرانی در سراسر جهان رو به افزایش است، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۶ درصد دیگر بر تورم قیمت مواد غذایی در این کشور افزوده است.

در همه پرسی سوم تیرماه ۱۳۹۵ (۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) ۵۱.۹ درصد مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد نیز به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

مرکز ملی آمار انگلیس تورم در این کشور را بالاترین میزان در ۴۱ سال اخیر اعلام کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها