کد خبر: ۱۳۵۹۶
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه گفت: با توجه به محاسبه‌ای که من داشتم، در مجموع در طول یک هفته اخیر قیمت اونس جهانی به طور متوسط ۷ دلار کاهش داشته و قیمت ارز تغییری نکرده است. بر این اساس، قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته که این افزایش به نوعی حباب سکه بوده است.
به گزارش جدید پرس:

روند یک هفته گذشته بازار طلا و سکه و نوسان اندک قیمت‌ها، از نوسان اندک قیمت‌ها حکایت دارد، تا جایی که تحلیلگران بازار در بررسی روند بازار، از احتیاطی می‌گویند که سکه‌بازان و خریداران طلا ترجیح داده‌اند داشته باشند و کمترین خرید و فروش در این هفته اتفاق افتاده است.

بر همین اساس، بازار طلا و سکه یک هفته ملایم و کم‌نوسان را پشت سر گذرانده است. در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا، درباره روند یک هفته گذشته بازار طلا و سکه گفت: هفته قبل اوراق سکه اجرایی شد که بیشتر روی کاهش حباب سکه اثر گذاشت.

 

رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر متذکر شد: در این هفته ما به طور متوسط ۷ دلار کاهش قیمت جهانی طلا را داشتیم و به جز کاهش ۷ دلاری، قیمت ارز هم نوسانات کمی داشت. این هفته نوسان قیمت ارز نسبت به هفته‌های قبل خیلی کم بود و قیمت دلار در محدوده ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بود.

کشتی‌آرای با بیان این‌که قیمت جهانی طلا هم نوسان کمی داشت، تصریح کرد: با توجه به محاسبه‌ای که من داشتم، در مجموع در طول یک هفته اخیر قیمت اونس جهانی به طور متوسط ۷ دلار کاهش داشته و قیمت ارز تغییری نکرده است. بر این اساس، قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته که این افزایش به نوعی حباب سکه بوده است.

وی با بیان این‌که قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی تغییری نکرده است، عنوان کرد: قیمت سکه طرح قدیم در آخرین معاملات دیروز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که همان‌طور که گفتم، نسبت به ابتدای هفته ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

این کارشناس بازار طلا و سکه متذکر شد: نیم‌سکه ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی هم ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشته است.

کشتی‌آرای با اشاره به روند قیمت طلا، گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان دیروز بود که روز شنبه هم همین رقم را داشت.

وی افزود: اما نکته این‌جاست که حباب سکه از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش حباب را داشتیم.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه با بیان این‌که یک هفته کم‌نوسانی را پشت سر گذاشتیم و قیمت‌ها از یک ثبات نسبی برخوردار بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط فعلی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی، قیمت‌ها تا دوشنبه تغییری نکند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها