او گفته است: به دنبال این هستیم که از الگوهای متفاوت حملونقلی نیز استفاده کنیم؛ برنامهریزی جدی برای استفاده از تراموا در شهر بهعنوان ظرفیت پاک و الگوی پیشرفته ارائه خدمات انجام میدهیم با این اقدام میتوانیم دوسوم خدمات مترو را با تراموا ارائه دهیم و میتوانیم با همان میزان سرمایه ۳.۵ برابر ظرفیت ایجاد کنیم. اقدامات در حال انجام است که یک خط آن اجرا شود.
اما این پیشنهاد شهردار تهران منتقدان جدی دارد. سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به اکوایران گفته است: اگر بخواهیم هزینه احداث تراموا را بر پایه جا به جایی مسافر محاسبه کنیم حتما این سامانه ها گران تر خواهند بود. همچنین نیاز تهران برای جا به جایی آن قدر زیاد است که سامانه های کم ظرفیت مناسب تهران نیستند. اما در مجموع مطالعات باید نشان دهند که به چه مدی برای جا به جایی ها نیاز داریم.