کد خبر: ۱۳۴۰۶
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته تحت تأثیر نوسان اندک قیمت دلار گران شد. این در حالی بود که انس جهانی طلا که روزهای گذشته عامل گرانی طلا بود، ۱۵ دلار کاهش داشت. آیا طلا باز هم گران می‌شود؟
به گزارش جدید پرس:

 برای سومین روز متوالی قیمت سکه با روند صعودی آغاز به کار کرد. در ۲ روز گذشته افزایش قیمت طلا  و سکه به پیروی از انس جهانی طلا گران شد و به کاهش قیمت دلار بی‌توجه بود. اما امروز بدون در نظر گرفتن کاهش نزدیک به ۱۵ دلاری انس جهانی، طلا بر مدار قیمت دلار چرخید و باز هم گران شد.

این افزایش، قیمت سکه امامی را بار دیگر وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی کرد و در پله اول کانال مذکور نشاند. در حالی که روز گذشته قیمت سکه امامی در مرز میان ۱۵ و ۱۶ میلیون تومان با اختلاف نزدیک به ۱۰ هزار تومانی در نوسان بود، اما در نهایت روز یکشنبه با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۵ هزار تومان بسته شد.

به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه که تحت تاثیر ۲ بازار انس جهانی طلا و دلار است به هر بازاری که افزایش داشته باشد، گرایش دارد. در روزهای گذشته تاثیر انس جهانی حباب سکه را با روند کاهشی قابل توجهی همراه کرد، اما امروز سکه افزایشی است و بیشترین حباب نیز سهم سکه امامی است.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,759.45 دلار است.

بار دیگر بازار طلا احتیاطی می‌شود؟

به اعتقاد فعالان بازار در صورتی که امروز دوشنبه ۲۳ آبان قیمت سکه بالای خط 16 میلیون تومان باقی بماند، افزایش قیمت ادامه خواهد داشت. البته کاهش قیمت و ورود مجدد سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان بازار را احتیاطی خواهد کرد و تقاضای خریداران حرفه‌ای سکه کم‌ می‌شود.

در هفته‌های اخیر، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار حتی به سطح 20 درصدی رسیده بود، ولی در روزهای اخیر با افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی و بی‌توجهی بازار داخلی به بخشی از رشد دلار، حباب در مسیر نزولی قرار گرفت.

تحلیل‌گران باور دارند با کاهش حباب و افزایش ارزش ذاتی سکه، احتمال ورود معامله‌گران محتاط و بازیگران بنیادی به بازار بیشتر شده است. در گذشته بخشی از فعالان عنوان می‌کردند که به دلبل حباب سنگین و احتمال تخلیه یکباره آن، تمایل معامله‌گران محتاط برای خرید سکه چندان زیاد نیست.

در حالی که کاهش حباب می‌تواند زمینه‌ساز ورود خریداران جدید شود، از آن سو نباید از خاطر برد که امکان تقویت عرضه طلا به بازار بیشتر شده است. این تقویت عرضه می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نوسانات بازار شود.

قیمت طلا و سکه امروز 23 آبان

امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با افزایش نزدیک به ۱۷۰ هزار تومانی با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه طرح قدیم نزدیک بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید. نیم سکه ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت هشت میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

ربع سکه هم با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی به نرخ پنج میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی که در ۲ روز گذشته بدون تغییر قیمت بود امروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر مثقال طلا با رشد ۳۵ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار هم نزدیک به ۱۰ هزار تومان گران شد و به نیمه کانال یک میلیون تومانی نزدیک شد. یک میلیون و ۴۹۵ هزار تومان آخرین قیمت هر گرم طلا در لحظه نگارش این گزارش بود.

حباب سکه امروز گران شد

امروز حباب سکه بر خلاف ۲ روز گذشته روند افزایشی داشت و گران شد. حباب سکه امامی بیش از ۱۸۰ هزار تومان رشد داشت و به قیمت یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان رسید. حباب سکه بهار آزادی بیش از ۱۲۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۵۸۴ هزار تومان رسید. ربع سکه امروز کمترین افزایش قیمت حباب را داشت اما همچنان صدرنشین بیشترین مقدار حباب در خانواده خود است. حباب ربع سکه امروز ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها