کد خبر: ۱۳۳۵۸
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
​روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: در روزی که صحن شورای شهر تهران میزبان شهردار تهران بود و برنامه چهار سال آینده پایتخت به شورای شهر ارائه شد، اعضای شورای شهر با طرحی دوفوریتی بدهی‌های حوزه قطع درختان و تخلفات ساختمانی را قسطی کردند.
به گزارش جدید پرس:

در روز شلوغ شورا نه متن این دوفوریتی برای تصویب خوانده شد نه اعضا تأکیدی بر دانستن جزئیات آن کردند. ۲۰ عضو حاضر به این طرح رأی دادند تا سازندگانی که تخلف کرده یا درختی قطع کرده‌اند، جرایمشان را به‌صورت اقساط بدون بهره به شهرداری بپردازند.

مهدی چمران در توضیح این طرح گفت: در جلسه گذشته، اعضای شورا این طرح را امضا کردند که با قید دوفوریت در صحن شورا بررسی شود، این طرح در گذشته نیز وجود داشته اما در دوره پنجم شورای شهر این مدل حذف می‌شود و ما مجددا می‌خواهیم که تقسیط عوارض را از سر بگیریم.

او بی‌آنکه متن طرح را قرائت کند خطاب به اعضا گفت به زبان ساده این می‌شود که اقساط ۲۴ماهه برای همه شهروندان و اقساط ۳۶ماهه برای ایثارگران بدون بهره در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است. گشایش خوبی در پرداخت عوارض با این مصوبه رخ خواهد داد و به یاد دارم که در سال ۱۳۹۲ بودجه شهرداری در این حوزه ۷۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از اجرای این مصوبه به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران که در صحن شورای شهر حضور داشت، پس از تصویب این طرح گفت: از شورای شهر به‌واسطه دو مصوبه‌ای که تصویب کرد، قدردانی می‌کنم؛ زیرا موضوع تخفیفات عوارض، ایجاد گشایش برای زندگی شهروندان و ایجاد زمینه رونق در ساخت‌وساز شهر محسوب می‌شود. از گذشته تاکنون دو نگاه در مجموعه مدیریت شهری وجود داشته، یک نگاه برای گشایش مردم و منافع آنها و نگاه دیگر گران‌ترکردن اداره شهر بوده که شرایطی را فراهم کرد که امروز ویرانی بازار ساخت‌وساز و اجاره‌نشینی در کشور محصول این نگاه است. ازاین‌رو توجه شورا به ارائه تخفیفات و گشایش در کار مردم به‌صورت نقد و اقساط بدون افزایش میزان آن یعنی پرداخت عوارض در طول ۲۴ تا ۳۶ ماه به‌صورت اقساط حکایت از این دارد که شورا و شهرداری دغدغه مردم را دارند. در حقیقت شورا و شهرداری، شهر را به سمت ارزانی، گشایش و ایجاد زمینه زندگی آرام همراه با رشد مادی و معنوی سوق خواهند داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها