کد خبر: ۱۳۲۹۶
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
بانک جهانی سرمایه‌گذاری جی پی مورگان درباره هفته‌ها کاهش اهرم‌زدایی بازار ارزهای دیجیتال به دلیل بحران در صرافی رمز ارز FTX.com Sam Bankman-Fried و پلتفرم معاملاتی Alameda Research هشدار داده است؛ تحلیلگران این شرکت همچنین پیش بینی کردند که قیمت بیت کوین ممکن است به ۱۳۰۰۰ دلار کاهش یابد.
به گزارش جدید پرس:

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان چیس به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست بازار جهانی، تحلیل خود را از وضعیت FTX و پیش بینی قیمت بیت کوین در یادداشتی در روز پنجشنبه ارائه کردند.

چیزی که این مرحله جدید اهرم‌زدایی ارزهای دیجیتال را ناشی از سقوط آشکار Alameda Research و FTX مشکل‌سازتر می‌کند، این است که تعداد شرکت‌هایی با ترازنامه قوی‌تر که قادر به نجات افرادی با سرمایه کم و اهرم بالا هستند در حال کاهش است.

سرمایه گذاران کریپتو نگران پرداخت بدهی FTX.com و مرکز تجاری Alameda Research هستند. بانکمن-فرید، که هر دو شرکت را تأسیس کرد، به سرمایه گذاران FTX.com گفته است که شرکت او برای جلوگیری از درخواست ورشکستگی به تزریق نقدی نیاز دارد.

بانک سرمایه گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان هشدار داد که بازار کریپتو ممکن است با هفته ها کاهش اهرم ناشی از بحران FTX مواجه شود و اشاره کرد که یک دوره تحول می تواند قیمت بیت کوین را به ۱۳ هزار دلار کاهش دهد.

تحلیلگران جی پی مورگان از هزینه تولید بیت کوین به عنوان راهی برای تعیین میزان کاهش بیشتر قیمت بیت کوین استفاده می کنند. آنها به تفصیل توضیح دادند:

در حال حاضر، این هزینه تولید ۱۵۰۰۰ دلار است، اما احتمالاً کاهش ۱۳۰۰۰ دلاری را که در ماه‌های تابستان مشاهده شده است، دوباره مشاهده می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۱۷۶۰۲ دلار معامله می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد رشد داشته اما در هفت روز گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها