کد خبر: ۱۳۲۷۰
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
آیت الله اعرافی، عمامه را کفن روحانیت دانست و گفت: بدخواهان نظام بدانند روحانیت تا آخرین نفس پای آرمان‌های اسلام و انقلاب می‌ماند... روحانیت هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.
به گزارش جدید پرس:

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشستی با خواهران و برادران مبلغ لرستانی که در دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد، گفت: بدخواهان نظام بدانند روحانیت تا آخرین نفس پای آرمان‌های اسلام و انقلاب می‌ماند، بدخواهان اسلام و نظام که به عمامه روحانیت تعرض کرده‌اند بدانند که عمامه روحانیت کفن آنها خواهد بود.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: معاندان و بدخواهان اسلام و انقلاب اگر مغرضانی را به تعرض به مقدسات دینی و نماد روحانیت وادار می‌کنند، بدانند که روحانیت برای اسلام و برای فداکاری و غیرت می‌ایستد و شجاعانه همانند آرمان‌ها و حضرت علی اکبر(ع) در راه جانفشانی برای اسلام و انقلاب جان خواهد داد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: روحانیت با تواضع و ایثار در مقابل ظلم و جور می‌ایستد و مبارزه می‌کند، تعرض معاندان نظام، بر شکوه و عظمت لباس روحانیت و خدمات آن‌ها می‌افزاید.

به گزارش حوزه‌نیوز؛ مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه هزاران آرمان در میان حجره‌های ما ایستاده و در برابر ظلم زمانه می‌ایستند، گفت: روحانیت هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و همواره از استقلال و هویت اسلام و نظام دفاع خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه مکانی برای دانش، علم، اخلاق، تقوا، جهاد، فداکاری و ایثارگری هستند، مطرح کرد: بدون تکیه بر میراث اجتهاد، هیچ فعالیتی پا نخواهد گرفت.

وی گفت: همین روحانیونی که افراد نادر و اندکی به عمامه آنها تعرض می‌کنند، استوانه‌های عظمت ایران بوده و هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند هرگز نخواهند توانست ایران را تجزیه و ساقط کنند، دشمنان اسلام و انقلاب در دفاع مقدس با بکارگیری همه نیروهای خود نتوانستند کشور را تجزیه و ساقط کنند.

آیت الله اعرافی گفت: امام(ره)، رهبری، بسیج و عظمت خون شهدای ما اجازه تعرض دشمن به خاک ایران را نخواهند داد و دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ مشعشع فقاهت و نورانی اسلام و انقلاب روز به روز درخشان‌تر خواهد شد، گفت: حوزه‌های علمیه ری، قم و بغداد سه ضلع یک مثلث نورانی بوده‌اند و رجال فقهی، کلامی و تفسیری بسیاری در این حوزه‌ها پرورش یافته‌اند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه کادر سازی درست و تولید فکر باید در حوزه‌های علمیه رقم بخورد، بیان کرد: لازم است تا میراث گذشته علما و فقها در حوزه‌ها حفظ شود و در راستای تربیت عالمانی به روز، قدم برداریم.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها