کد خبر: ۱۳۲۶۸
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
مجلسی ها که ماه گذشته طرح صیانت را در سکوت خبری تصویب کردند حالا به دنبال رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ هستند.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

هفته آخر شهریور ماه بود که مهسا امینی دختر 22 ساله اهل سقز در تهران به دنبال بازداشت از سوی گشت امنیت اجتماعی درگذشت و سپس اعتراضات مردمی نسبت به این موضوع شکل گرفت .

اعتراضاتی که به دنبال آن دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتس‌اپ در کشور مسدود شد. حال بعد از گذشت بیش از 50 روز از فیلترینگ این دو اپلیکیشن، محسن دهنوی و احمد نادری، دو عضو هیات رئیسه مجلس در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اعلام کردند؛ مجلس به جد به دنبال رفع فیلترینگ این اپلیکیشن‌ها هستند.

عصر  امروز شنبه 21  آبان این دو عضو مجلس با حضور در میان دانشجویان در خصوص اتفاقات روزهای اخیر ایران سخن گفتند. در بخشی از این جلسه، احمد نادری درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: رئیس مجلس به نمایندگیِ از بخش زیادی از مجلس، پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید این فیلترینگ برداشته شود.

نادری درحالی مدعی رفع فیلترینگ از سوی اکثر نمایندگان مجلس است که همین مجلسیان خود در ماه گذشته در سکوت خبری طرح صیانت را تصویب کردند. طرحی که در آن موضوع مسدود شدن اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام و واتس‌اپ دیده شده بود.

درضمن چندی پیش ابراهیم رئیسی برخلاف وعده‌های انتخاباتیش بر توسعه اپلیکیشن‌ها داخلی و جایگزینی آنها با اینستاگرام و واتس‌اپ تاکید کرد.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها