کد خبر: ۱۳۱۹۰
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
سومین هفته آبان را می توان هفته عجیب در بازار خودرو دانست؛ هفته ای که بازار خودرو رشد 90 میلیونی را هم به چشم دید. براساس ارزیابی های صورت گرفته در این هفته خودروهای پرطرفدار داخلی با رشد 2 تا 90 میلیونی در بازار عرضه شدند.
به گزارش جدید پرس:

پرطرفدارهای داخلی افزایش قیمت را از نیمه آبان آغاز کردند. از اواسط هفته گذشته و با صدور مجوز افزایش 200 میلیونی قیمت «هایما S7» در بازار روند رشد قیمت در بازار زده شد و بیشترین خودروهای پرطرفدار به جز هایما با نوسان کم رستارت رشد قیمت را زدند.  اما با نزدیک شدن به آخرین روزهای هفته رشد قیمت خودرو در بازار شتاب گرفت.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی بیشترین رشد قیمت از میان 12 محصول ارزیابی شده ایران خودرو و سایپا به «هایماS7» رسید و این خودرو در هفته سپری شده رکورد رشد 90 میلیونی قیمت را شکست. در این هفته «دنا پلاس توربو اتومات» هم رشدی 40 میلیونی در بازار داشت و رشد قیمت «پژو 207 دنده ای» در بازار به 31 میلیون تومان رسید.  براساس ارزیابی بازار از میان 12 خودرو پرطرفدار بازار در این هفته «تارا دنده ای» تنها خودوریی بود که بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شد.

به گفته فعالان بازار خودرو در این هفته رشد قیمت خودرو در این هفته با رشد نرخ دلار هم مسیر بود بطوریکه دلار که در ابتدای هفته با نوسان اندک قیمت گذاری می شد در آخرین روزهای هفته رکورد رشد قیمت را زد و این امر از دید بازار خودرو پنهان نماند و این امر منجر به همراستای این دو بازار بایکدیگر شد.

 قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته خانواده کوییک در بازار با رشد 2 تا سه میلیونی  قیمت در بازار عرضه شده اند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR » با افزایش 2 میلیونی در بازار 224 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشدی سه میلیونی در بازار 215 میلیون تومان قیمت خورد. اما «شاهین» در سومین هفته آبان ماه رشدی 7 میلیونی داشت و در بازار 365 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده تیبا این هفته افزایشی 2 میلیونی در بازار داشت. با این شرایط این هفته «تیبا صندوقدار» در بازار بدون تغییر 202 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» 214 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد2 میلیونی در بازار به 215 میلیون تومان رسید.

قیمت تیبا در بازار خودرو قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در بازار با رشد 31 میلیونی 445 میلیون تومان قیمت داده شد.

قیمت پژو در بازار

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش هفت میلیونی در بازار 362 میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت سمند در بازار

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 40 میلیونی در بازار 570 میلیون تومان دست به دست شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش 6 میلیونی در بازار 420 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» تنها خودرویی است که این هفته بدون تغییر قیمت 441 میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

 قیمت هایما S7

اما ارزیابی بازار از روند قیمتی «هایما S7» از رشد قیمت عجیب این خودرو در این هفته حکایت دارد. قیمت این خودرو در این هفته با رشد 90 میلیونی در بازار به یک میلیارد و 90 میلیون تومان رسید.

قیمت هایما S7

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها