کد خبر: ۱۳۱۸۸
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
همزمان با افزایش نگرانی‌ها از کاهش کمک‌های آمریکا به اوکراین در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای اخیر، مقامات آمریکا از بسته کمکی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین خبر دادند.
به گزارش جدید پرس:

به گزارش شبکه خبری پی‌بی‌اس، این خبر در حالی منتشر شد که نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان با اختلاف کمی در مجلس نمایندگان پیشتاز هستند و سرنوشت مجلس سنا هنوز مشخص نیست. حزب جمهوری‌خواه اعلام کرده است که در صورت کسب اکثریت در کنگره آمریکا، دیگر مانند گذشته لوایح کمک به اوکراین را تایید نخواهد کرد.

به گزارش پنتاگون، این بسته کمکی شامل تعداد زیادی مهمات، سامانه‌های پدافندی «اونجر» و مهمات سامانه‌های توپخانه‌ای هیمارس می‌شود.

علاوه بر این، موشک‌های استینگر برای سامانه‌های ضدهواپیمای هاوک، ۱۰ هزار گلوله خمپاره، هزاران گلوله توپخانه هویتزر، ۴۰۰ نارنجک انداز، ۱۰۰ دستگاه هاموی، تجهیزات زمستانی و ۲۰ میلیون گلوله برای تسلیحات سبکتر نیز در این بسته گنجانده شده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد، این بسته کمکی جدید شامل محموله‌های مهم پدافند هوایی خواهد بود.

سالیوان گفت: از آنجا که روسیه به استفاده از موشک‌های کروز و پهپادها برای حمله به زیرساخت‌های حساس اوکراین ادامه میدهد، این بسته کمکی برای اوکراین ضروری خواهد بود.

سابرینا سینگ، یکی از سخنگویان کاخ سفید به گزارشگران گفت، اضافه شدن سامانه‌های کوتاه برد اونجر به اوکراین کمک خواهند کرد تا از سربازانش در برابر پهپاد، موشک کروز و حمله هلیکوپتری محافظت کند. این نخستین بار است که سامانه اونجر به اوکراین ارسال می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها