کد خبر: ۱۳۰۹۲
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
روزنامه خراسان در یادداشتی نوشت: رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان خراسان رضوی درباره کمبود تخم مرغ طی 6 ماه آینده هشدار داد.
به گزارش جدید پرس:

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: اگر دولت با این روند از تولیدکننده حمایت کند، مرغداران جوجه‌ریزی نمی‌کنند، در نتیجه در شش ماه آینده با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

سید حسین موسوی‌نژاد  درباره قیمت تخم مرغ اظهار کرد: ما هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه تخم مرغ درِ مرغداری‌ها نداشته‌ایم و هم اکنون این محصول با همان قیمت مصوب به فروش می‌رسد، حتی در ۱۵ روز گذشته تخم مرغ حداقل هزار تومان زیر قیمت مصوب فروخته شده و قیمت هر کیلو از آن ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. وی افزود: اگر گران‌فروشی می‌شود، این موضوع مربوط به بخش تولید نیست، باید افرادی که بر بازار نظارت می‌کنند، این موضوع را بررسی و به آن ورود  کنند.

دولت اقدام به خرید حمایتی کند

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی با بیان این که انتقاد ما این است که چرا دولت برای خرید حمایتی اقدام نکرده، اظهارکرد: دولت هیچ گونه حمایتی از قیمت نمی‌کند و مرغداران در حال از دست دادن انگیزه خود برای تولید هستند زیرا با این قیمت‌ها، تولید صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه به طورقطع با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها