کد خبر: ۱۳۰۵۰
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تعدادی از شهروندان اعلام کردند اخیراً با مراجعه به سامانه "تهران من" مشاهده کردیم که در ساعات طرح ترافیک بدون اینکه با خودرو خود ترددی داشته‌ باشیم، جریمه تردد در محدوده طرح ترافیک و جریمه ۹۸۵۰۰ تومانی برای ما ثبت شده است!
به گزارش جدید پرس:

برخی از شهروندان تهرانی اخیراً با مشکل عجیبی در مبالغ صادر شده بابت جریمه دوربین‌های طرح ترافیک و سامانه "تهران من" مواجه شده‌اند.

این شهروندان تهرانی ماجرا را به این صورت شرح دادند:

اخیراً با مراجعه به سامانه "تهران من" شهرداری تهران مشاهده کردیم که در ساعات طرح ترافیک بدون اینکه ترددی داشته‌ باشیم، جریمه تردد در محدوده طرح ترافیک ثبت و جریمه ۹۸۵۰۰ تومانی برای ما ثبت شده است!

این جریمه‌ها گاهی در روزهای مختلف بدون اینکه در ساعات طرح ترافیک ترددی داشته باشیم، تکرار و در مجموع مبالغی بین یک میلیون تا ۲ میلیون تومان برایمان به‌عنوان جریمه طرح ترافیک ثبت شده است!

یکی از این شهروندان در توضیح این مسئله و خطای دوربین‌های طرح ترافیک گفت: بنده برای رفتن به محل کار خود، صبح زود قبل از ساعت ۶:۳۰ (پیش از ساعت شروع طرح ترافیک) و بعدازظهر نیز بعد از ساعت پایانی طرح ترافیک، تردد دارم اما بعد از مدتی با مراجعه به سامانه "تهران من" مشاهده کردم که جریمه‌های متوالی و پشت سرهم برای ورود به طرح ترافیک برای بنده ثبت شده است که تمامی ساعات ثبت شده مربوط به حوالی ظهر بوده! در حالیکه بنده در آن زمان در محل کار خود حضور داشته و به هیچ عنوان تردد در سطح شهر نداشته‌ام!

وی ادامه داد: بعد از زیاد شدن این جریمه‌های مشکوک، به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کردم که آنها اعلام کردند برای این مشکل باید به دفاتر خدمات شهری مراجعه کنم؛ در ادامه برای پیگیری این مشکل، به یکی از دفاتر خدمات شهر نزدیک به محل کار خود مراجعه کردم که آنها نیز اعلام کردند که برای رفع این مشکل باید به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران واقع در سه‌راه طالقانی مراجعه کنم.

این شهروند گفت: برای پیگیری این مشکل به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مراجعه کردم که اپراتور مربوطه،‌ بعد از بررسی ساعات تردد و تصاویر دوربین‌های شهری در سیستم به من گفت که تصاویر خودرو مربوط به خودروی خود شماست اما دوربین شب، ساعات تردد شما را اشتباه ثبت کرده است! به عنوان مثال شما بعد از ساعات پایانی طرح ترافیک، تردد داشته‌اید اما دوربین‌های شب به اشتباه ساعات تردد را در ساعات طرح ترافیک ثبت و سپس جریمه برای شما لحاظ کرده‌اند!

این شهروند در ادامه اظهارات خود یادآور شد: اپراتور مربوطه در این مرکز پس از اذعان به اشتباه دوربین‌های طرح ترافیک و ثبت جریمه بی‌مورد برای خودروی بنده، علاوه بر پاک کردن این جریمه‌های اشتباهی،‌ تعدادی از پرداختی‌های گذشته بنده را هم که به دلیل همین اشتباه دوربین‌های برایم ثبت شده بود نیز به حساب کاری بنده در سامانه "تهران من" عودت داد!

این اختلال در سامانه ثبت تخلفات دوربین‌های کنترل طرح ترافیک قطعاً تا به امروز باعث متضرر شدن بسیاری از شهروندان تهرانی شده است که روزانه به محدوده طرح ترافیک تردد دارند و شاید به ساعات تردد خود توجهی نکرده و مبالغ مربوط به این جریمه‌های اشتباهی را پرداخت کرده و می‌کنند!

از سوی دیگر بسیاری از شهروندان که قصد خرید و فروش خودروی خود را دارند باید نسبت به تسویه بدهی خود در سامانه "تهران من" و دریافت مفاصا حساب اقدام کنند چراکه تا بدهی خودرو در "تهران من" تسویه نشود، مفاصاحساب صادر نمی‌شود بنابراین این دسته از شهروندان که قصد فروش فوری خودروی خود را دارند، مجبور به پرداخت فوری جریمه‌های اشتباهی ثبت شده برای خودروی خود می‌شوند چرا که عملاً فرصتی برای پیگیری و پاک کردن جریمه‌های اشتباهی صادره نخواهند داشت!

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها