کد خبر: ۱۲۸۶۴
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
شاخص کل بورس دیروز رشد بیش از سه درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد 44 هزار و 782 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 328 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از 9 هزار واحدی در تزار 374 هزار واحدی ایستاد.

بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذشده در راستای تأمین مالی بهینه، بیست و چهارمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد. پس از سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مجموعاً مبلغ ۵.۲۸۵ میلیارد تومان اوراق به‌صورت نقدی به فروش رسید.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که فروش اوراق میتواند به نفع بازار سهام باشد و حتی ممکن است به افزایش اعتماد سهامداران نیز کمک کند.

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، عرضه عمومی صکوک مرابحه شرکت‌های مجتمع ذوب آهن و نورد کرمان (سهامی خاص) به مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان و تولیدی طب پلاستیک نوین (سهامی خاص) به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۱۴ آبان ماه به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهند شد.

این عرضه عمومی صکوک می‌تواند پول و اعتماد جدید برای بازار سرمایه پدید آورد.

افزایش اعتماد در بورس

رئیس سازمان بورس با بیان این که اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایش یکم در دولت اصلاح شده است،‌ گفت: به زودی مجمع این دو صندوق برگزار می‌شود.

با تعیین تکلیف دو صندوق دارایکم و پالایشی یکم اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش و در نهایت گردش نقدینگی نیز افزایش می‌یابد.

بانک مرکزی جدیدا تصمیم به فروش اوراق سکه در بورس گرفته و قرار است بخش خصوصی هم وارد بازار ضرب سکه شود. تصمیمی که برخی می‌گویند منجر به کاهش قیمت سکه می‌شود و ممکن است باعث ضرر خریداران شود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که انتشار اوراق سکه به زیان بازار سرمایه خواهد بود و این موضوع می‌تواند روند نزولی را تقویت کند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد در پاسخ به گزارش یکی از رسانه مبنی از تنها ماند سهامداران اعلام کرد که دولت هرگز سهامداران را تنها نگذاشته و در کنار آنها، بورس را یکی از اولویت‌های جدی خود در سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها قرار داده است.

بررسی‌ها و نظرات کارشناسان نشان می‌دهد حمایت‌های دولت سیزدهم از بورس عملی نشده و این پاسخ‌ها می‌تواند اعتماد سهامداران را کاهش دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها