کد خبر: ۱۲۸۴۸
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 44 هزار و 782 واحد همراه شد.
به گزارش جدید پرس:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که با افزایش 44 هزار و 782 واحد به رقم یک‌میلیون و 328 هزار و 324 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 9 هزار و 34 واحد به رقم 374 هزار و 784 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 929 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 355 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 69 میلیارد تومان دادو  ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 3.4 درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 2.4 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 3.6 درصد رشد شد. شاخص بازار اول بورس 4.3 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 2.5 درصد افزایش یافت.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پار سیان، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایارن هم شاخص کل با 320 واحد افزایش به 17 هزار و 706 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به 964 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 321 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 4.1 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 225 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 454 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، صبا تأمین، فولاد ارفع و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

با توجه به روند رو به رشد قیمت ارز در بازار، شاخص کل بورس امروز هم روند رو به رشد به خود گرفت و فعالان بازار،‌ چشم‌انداز مثبتی برای آینده برای خود ترسیم کردند. همچنین بسته ده‌بندی  حمایت از بازار که از سوی سازمان بورس تدوین شده است، سهم قابل توجهی در رشد بازار داشته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها