کد خبر: ۱۰۶۷۰
۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
برخی از محلات ما برای ارائه خدمت در کوچه‌های باریک با مشکلات بسیاری مواجه هستیم چه برسد به زمان وقوع حادثه. در حقیقت تحول در تهران امکانی را برای ما فراهم کرده که می‌تواند زمینه سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌ها را فراهم کند.
به گزارش جدید پرس:

شهردارتهران گفت: در حال حاضر سه گسل فعال در اطراف تهران وجود دارد و در برخی از محلات ما برای ارائه خدمت در کوچه‌های باریک با مشکلات بسیاری مواجه هستیم چه برسد به زمان وقوع حادثه. در حقیقت تحول در تهران امکانی را برای ما فراهم کرده که می‌تواند زمینه سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌ها را فراهم کند.

علیرضا زاکانی در آئین امضای چهار تفاهم‌نامه تامین ۳۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت، گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در دوره جدید مدیریت شهری وجود دارد تحول است. انباشتگی مشکلات در شهر تهران آنقدر هست که اگر توجه از بعد تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری شهر صورت نگیرد آنچه که به عنوان مشکلات وجود دارد روز به روز بیشتر و شرایط سخت‌تر می‌شود؛ لذا نیاز است شرایط جدیدی برای کلانشهر تهران ایجاد کنیم.

وی افزود: هنگامی که برای حل مشکلات بحث شد مقرر شد چشم اندازی برای تهران به عنوان الگوی جهان اسلام داشته باشیم که این موضوع در خود معانی مختلفی دارد. بسیاری از کلانشهرها و شهرها از ما جلوتر هستند؛ اما چشم اندازی که برای سال ۱۴۱۰ هدفگذاری و بحث شد که تا سال ۱۴۰۶ بتوانیم عمده آن را محقق کنیم نیاز به نوع جدیدی از مدیریت داشت که نهایتا مدیریت مشارکتی انتخاب شد و به جای فعال شدن "من‌"ها در کنار یکدیگر "ما" فعال شد و به ازای حضور همه در این تغییر پیشرفت حاصل می‌شود.

زاکانی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی مجموعه مدیریت شهری باید افزایش پیدا کند و نقطه عزیمت آن را خدمت قرار دادیم تا به تبع آن مشارکت مردم جلب شود و با این مشارکت بر محور نخبگان و جلب همکاری دستگاه‌های اثرگذار شاهد تحقق پیشرفت باشیم. نقطه شروع کار هم در موضوعات "مبتلا به" مردم قرار دادیم. به شکلی که امروز شهرداری تهران ظرف یک سال گذشته در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ۵۳۵۰ تخت برای معتادین متجاهر ایجاد کرده، معتادین زخم بازی که کسی سراغ آنها نمی‌رفت و کنار خیابان آنقدر می‌ماندند تا از بین می‌رفتند. معتادینی که دارای معلولیت بودند یا صغر سنی یا کبر سنی داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که مورد توجه قرار گرفت مسئولیت پذیری بود که موجب شد در حوزه‌های مختلف وارد شویم و برای خود مقرر کردیم که تعداد این تخت‌ها را به ۸۰۰۰ تخت برسانیم. این در شرایطی است که روزی که ما شروع کردیم ۲۱ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران داشتیم. در حال حاضر ناظر به اسلام آباد محدوده‌ای در پایین دانشگاه امام صادق که در این مناطق مردم آسیب می‌بینند موضوع را به شورای عالی شهرسازی بردیم و پس از اخذ مصوبه این محدوده در مسیر تحول قرار گرفته است. در حقیقت موضوعاتی که به نوعی غیر قابل تصور بود گشایش‌هایی در آن فراهم کردیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها