کد خبر: ۱۰۶۶۴
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
ناظر گمرکات خوزستان گفت:صادرات کالاهای غیرنفتی از بازارچه‌های مرزی چذابه و شلمچه روز چهارشنبه با پایان بازگشت زایران اربعین و آمادگی طرف عراقی از سرگرفته شد.
به گزارش جدید پرس:

بهروز قره‌بیگی روز چهارشنبه افزود:صادرات کالا از ۲ گمرک چذابه و شلمچه پس از هماهنگی بین بخشی و آمادگی تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی عملیاتی شده است.

وی گفت:همزمان با بازگشایی دوباره مرزهای تجاری چذابه و شلمچه ، صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای غیرنفتی روانه بازار عراق شدند.

قره بیگی با اشاره به اینکه صادرات کالا به عراق از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه سبب رونق اقتصادی منطقه می شود افزود:واحدهای گمرکی چذابه و شلمچه از چند روز قبل نیز آمادگی خود را برای ازسرگیری صادرات کالا اعلام کرده بودند.

پارسال حدود یک میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی شامل انواع مواد غذایی ، تره بار ، وسایل خانگی ، آبزیان پرورشی و مصالح ساحتمانی از مرزهای تجاری چذابه و شلمچه به عراق صادر شد.

صادرات کالا به عراق از مرزهای چذابه و شلمچه از ۱۴ شهریور همزمان با اوج گیری عزیمت زایران اربعین حسینی و نداشتن آمادگی طرف عراقی برای واردات کالا از این مرزها متوقف شده بود.

برخی از بازرگانان و تجار محلی در این بازه زمانی کالاهای خود را از مرز دریایی خرمشهر صادر کردند.

مرز دریایی خرمشهر در ۲ هفته اخیر در زمینه صادرات کالا به بنادر بصره و ابوفلوس عراق فعال و شبانه روزی بود.

پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زایران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با استان‌های عراقی میسان و بصره روابط تجاری ، فرهنگی و آموزشی دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها