کد خبر: ۱۰۶۳۹
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه) با ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۵۵ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با ۲‌هزار و ۲۳۲ واحد کاهش به ۳۹۵ هزار و ۶۷۷ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۳۳۵ واحد افت به ۲۳۶ هزار و ۶۳۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰‌هزار و ۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۹هزار و ۷۱۴ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۲۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک کارآفرین (وکار) با ۷۶ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۶۱ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۶۱ واحد و سایپا (خساپا) با ۵۱ واحد و ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۳۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۰۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۱۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۰۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۶۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۷۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولا) و پتروشیمی نوری (نوری) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۱۶ میلیون و ۶۲۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۹ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۲۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۱ هزار و ۸۵۷ نوبت بود.

صنایع مادیران (مادیرا)، قاسم ایران (قاسم)، جنرال مکانیک (رنیک)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، فرابورس ایران (فرابورس) و پتروشیمی تندگویان ایران (شگویا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها