کد خبر: ۱۰۵۴۵
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی (۲۸ شهریور ماه) در صدر هیاتی بلند پایه برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.
به گزارش جدید پرس:

رئیس جمهوری را در سفر به نیویورک ، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همراهی می کنند.

استقبال مقامات ایرانی در فرودگاه نیویورک از رییس جمهوری

 آیت الله رئیسی  در بدو ورود به نیویورک در  فرودگاه جان اف کندی نیویورک مورد استقبال امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده جدید دائم ایران در سازمان ملل ، رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه، مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و جمعی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

در نخستین روز حضور رئیس جمهور در نیویورک چه گذشت؟

از هوای گرم نیویورک در روز تا حضور بیشمار نیروهای امنیتی و پلیس در فرودگاه جان اف کندی

هوای نیویورک هنگام ورود رئیس جمهور بسیار گرم بود اما نزدیک به غروب از گرمای آن کاسته شد . معمولا هوای نیویورک در تابستان و ایام گرم سال نیز شرجی است و باران هایی که می بارند، از گرمای هوا تا حدی می کاهند و آن را قابل تحمل می کنند.

نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا از بخش های مختلف، این روزها در فرودگاه جاف ان کندی نیویورک حضور چشمگیری دارند و ظهر هنگام، موقع ورود سران و رهبران جهان زیر چادرهای سفیدی می ایستند که این روزها برپا کرده اند.

وسایل و تجهیزات خبرنگاران ، عکاسان و فیلمبرداران هنگام ورود هیات های هر کشور در این فرودگاه توسط ماموران پلیس و امنیتی آمریکا با استفاده از دستگاههای پیشرفته و نیز بعضا سگ هایی که همراهشان هست، بازرسی می کنند و اصحاب رسانه را نیز تک تک بازرسی کرده و برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی؛ فیلمبرداری هنگام انتظار خبرنگاران و فیلمبرداران برای ورود هیات های کشورهایشان ممنوع است.

سفر آیت الله رئیسی، نخستین حضور رئیس دولت سیزدهم در نیویورک برای سخنرانی در بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک سران جهان است. رئیس جمهور سال گذشته به دلیل بیماری همه گیر کووید -۱۹ همچون بسیاری از رهبران و سران جهان بصورت ویدئو کنفرانس در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل شرکت کرد.

در واقع می توان گفت، هفتاد و هفتمین نشست  مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه شنبه نیز نخستین گردهمایی سران جهان پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

سخنرانی رئیس جمهور ایران صبح چهارشنبه به وقت محلی

نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل از ساعت ۹ صبح سه شنبه به وقت محلی با سخنان آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و چابا کروشی رئیس این دوره از مجمع آغاز خواهد شد.

قرار است آقای رییسی صبح چهارشنبه به وقت محلی ( بعداظهر به وقت تهران ) بعنوان دومین سخنران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و بایدن بر اساس فهرست اعلامی سخنرانان از سوی سازمان ملل، نفر هفتم است که در واقع چند نفر پس از رئیس جمهور ایران سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس سنت همیشگی، برزیل نخستین کشوری است که هر ساله در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند و پس از آن رئیس جمهوری آمریکا؛ اما امسال، سخنرانی جو بایدن به دلیل حضور او در مراسم تدفین ملکه انگلیس به روز چهارشنبه موکول شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها