کد خبر: ۱۰۵۰۳
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 در بلگراد، در غیاب روس ها با قهرمانی آمریکا و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.
به گزارش جدید پرس:

با اینکه خیلی از علاقه مندان به کشتی در ایران امیدوار بودند در سالی که روسیه به دلیل مسائل سیاسی در مسابقات جهانی کشتی غایب است، ایران بتواند عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند، اما بعد از رتبه چهارمی در کشتی فرنگی، شاگردان پژمان درستکار نیز پشت سر آمریکا به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. 
با اینکه آمریکایی ها در این رویداد فوق العاده آماده ظاهر شدند، اما دو پیروزی کامران قاسمپور و رحمان عموزاد برابر رقبای آمریکایی در فینال اوزان 92 و 65 کیلوگرم کمی جنبه انتقامی داشت و باعث شیرین تر شدن نایب قهرمانی ایران شد. 
در ادامه قصد داریم به مرور اتفاقات مسابقات جهانی کشتی آزاد در صربستان بپردازیم.

 پوشش زنده خبری

28 شهریور 1401 ساعت 14:47

* تیم آلمان در این دوره از رقابت ها عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در هیچ یک از ۳ بخش مسابقات موفق به کسب مدال نشد تا پس از چندین سال، یک ناکامی مطلق را تجربه کند.

28 شهریور 1401 ساعت 14:43

* ست گراس آمریکایی که با غلبه بر پدیده سال گذشته آمریکایی ها یعنی داتون فیکس، در وزن ۶۱ کیلوگرم در ترکیب تیم ملی آمریکا قرار گرفته بود، علی رغم شروع فوق العاده ای که داشت، دو شکست سنگین را برابر ری هیگوچی و آرسن هاروتیونیان تجربه کرد و پنجم شد تا یکی از دو کشتی گیر آمریکایی باشد که دست خالی بلگراد را ترک می کنند.

28 شهریور 1401 ساعت 14:38

* یکی از چهره های ویژه تیم ایران در صربستان، رضا اطری بود که پس از چندین سال ناکامی در کسب مدال و ۴ دوره حضور در مسابقات جهانی و المپیک، بالاخره به یک وزن بالاتر آمد و در این صحنه گئورگی وانگلوف بلغارستانی را شکست داد تا با رسیدن به فینال، اولین مدال جهانی خود را قطعی کند.

28 شهریور 1401 ساعت 14:31

* بلغارستان که سال ها یکی از مدعیان اصلی کشتی آزاد جهان بود، مدت هاست که دیگر نشانی از آن تیم آماده قبلی ندارد و کشوری که در طی این سالها بیش از ۱۲۰ مدال را به دست آورده و حتی پرافتخار ترین آزادکار تاریخ مسابقات را نیز به دنیا معرفی کرده است، در صربستان فقط توانست سه عنوان پنجمی کسب کند تا در رتبه هشتم تیمی قرار بگیرد.

28 شهریور 1401 ساعت 13:54

* زلیمخان آباکاروف روسی الاصل با پرچم آلبانی مدال طلای وزن 57 کیلوگرم را با شکست گیلمان آمریکایی کسب کرد تا نخستین مدال طلای تاریخ آلبانی در کشتی آزاد قهرمانی جهان را به دست آورد. این اتفاق برای صربستانی ها در کشتی فرنگی هم رخ داد که با کشتی گیران خارجی صاحب مدال طلا شدند.

28 شهریور 1401 ساعت 13:35

* اعضای تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان 25 دقیقه بامداد فردا (سه شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند.

28 شهریور 1401 ساعت 13:21

* کایل داک هم در داشتن عکس های سوژه دار، رکورددار است. او در این صحنه گویا در حین کشتی برای حریفش کری خوانی کرده و او را به سکوت دعوت می کند!

28 شهریور 1401 ساعت 13:20

* و اما رحمان عموزاد. یکی از ستاره های بی چون و چرای تیم ملی ایران و کل این رویداد. او که سابقه قهرمانی در رده های نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه داشت، حالا در 20 سالگی طلای بزرگسالان را هم یدک می کشد. پژمان درستکار هم بعد از صعود به نیمه نهایی اینطور شاگرد جوان را روی دوش گرفت.

28 شهریور 1401 ساعت 13:14

* فشار مسابقات به ویژه فینال برابر جی دن کاس آنقدر روی کامران قاسمپور زیاد بود که این آزادکار جویباری بعد از دشت دومین طلای جهانی، به سبک فوتبالیست ها شادی می کرد و در سالن دور افتخار زد.

28 شهریور 1401 ساعت 13:11

* این هم نمایی از سالن گرم مسابقات. جایی که کشتی گیران در حالی که حریفشان را در چند متری خودشان می بینند، برای مبارزه های سخت در سالن اصلی آماده می شوند. البته ما ایرانی ها بیش از همه این چند روز این سالن را در قاب تلویزیون و هنگام مصاحبه با کشتی گیران و مسئولان تیممان مشاهده کردیم.

28 شهریور 1401 ساعت 13:00

* جی دن کاکس را می توان خوش عکس ترین کشتی گیر تورنمنت دانست که تصاویر جذاب زیادی از او در رسانه های سراسر جهان ضبط و پخش شده است.

28 شهریور 1401 ساعت 12:56

*  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های جهانی را به مدال‌آوران و ملی‌پوشان پر تلاش، مربیان سختکوش و همه ملت عزیز ایران تبریک گفت.

28 شهریور 1401 ساعت 12:24

* منصور برزگر در خصوص کشتی حسن یزدانی مقابل تیلور: مردم از حسن یزدانی توقع زیادی داشتند باید ببینیم که او چرا جا ماند و مات شد. ما اصلاً کشتی او را قبول نداشتیم چون در حد خودش ظاهر نشد. تیلور طوری برنامه‌ریزی کرد که یزدانی را گیج کرد و او نتوانست کاری انجام دهد.

28 شهریور 1401 ساعت 12:21

* رئیس اتحادیه جهانی کشتی حرکت جی دن کاکس و کامران قاسمپور بعد از اتمام رقابت کشتی خود را ستود. نناد لالوویچ در واکنش به این موضوع گفت: ورزش ما را متحد می‌کند، چه در برد و چه در باخت باید بدانیم رفاقتی وجود دارد که از همه چیز متمایز است. خیلی به رفتار این دو جنتلمن افتخار می کنم. آنها کشتی و ورزش را در بالاترین سطح نشان دادند.

28 شهریور 1401 ساعت 12:16

* به مرور تعداد داوران زن حاضر در مسابقات کشتی مردان بیشتر و بیشتر می شود، اما چیزی که امسال به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفت، حضور داوران زن مسلمان در رقابت های مردان بود.

28 شهریور 1401 ساعت 12:15

* مدال طلای وزن 97 کیلو در حالی به کایل اسنایدر رسید که عبدالرشید سعداله‌یف کشتی‌گیر مطرح جهان معروف به "تانک روسی" در این رقابت‌ها غایب بود. سعداله‌یف بعد از قهرمانی اسنایدر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تبریک به قهرمان بلگراد! تو می‌دانی چه کسی در آنجا غایب بود. دوست من! من به تو این شانس را دادم که در مسابقات جهانی پادشاه وزن ۹۷ کیلوگرم شوی. طرفداران ما تمایل دارند این داستان ادامه داشته باشد...
کایل اسنایدر نیز خطاب به سعداله‌یف پستی منتشر کرده و نوشته: بگو کی؟

28 شهریور 1401 ساعت 12:12

* درخشش فوق العاده رحمان عموزاد حسابی مورد توجه اتحادیه جهانی هم قرار گرفته است. این تصاویری که در کنار هم قرار داده شده، فقط مربوط به فنونی است که این جوان مازندرانی در فینال مسابقات برابر حریف آمریکایی خود به ثبت رسانده است.

28 شهریور 1401 ساعت 12:10

* یکی از بزرگترین حسرت های ایران در این رویداد، شکست نزدیک یونس امامی برابر کایل داک بود. یونس که می توانست با شکست ستاره آمریکایی یک طلای دیگر به نام ایران ثبت کند، بیشتر به تجربه داک باخت.

28 شهریور 1401 ساعت 12:08

* تیلور آمریکایی که گویا بعد از شکست سال قبل مقابل حسن یزدانی حسابی برای رسیدن دوباره به تاج و تخت قهرمانی تمرین کرده بود، خیلی آماده تر از سال های گذشته رقبا را یکی پس از دیگری شکست داد و حتی به ستاره ایرانی هم اجازه خودنمایی نداد.

28 شهریور 1401 ساعت 12:06

* تصویری جالب و خلاقانه از کشتی همزمان حسن یزدانی و دیوید تیلور در مراحل مقدماتی؛ دو کشتی گیری که تا فینال یک امتیاز هم از دست نداده بودند. در راند پنجم مبارزه آن ها این کشتی گیر آمریکایی بود که با اقتدار به برتری رسید.

28 شهریور 1401 ساعت 12:02

* طاها آکگول، قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد از ترکیه یکی از چهره های خبرساز این مسابقات بود. امیرحسین زارع در ثانیه های پایانی به شکل ناباورانه ای، نتیجه را در نیمه نهایی به او واگذار کرد تا به این شکل با حسرت نظاره گر کری خوانی حریفش باشد.

28 شهریور 1401 ساعت 11:57

* ژاپنی ها که به واسطه دو ستاره خود در اوزان 61 و 70 کیلو به مقام سومی تیمی جهان دست یافتند. این فریم هایی از درخشش تایشی ناریکانی در فینال مقابل زاین رترفورد، حریف آمریکایی اش است که خیلی مقتدرانه به برتری رسید. اتفاقی که در فینال وزن 61 کیلو هم برای رضا اطری مقابل حریف ژاپنی تکرار شد.

28 شهریور 1401 ساعت 11:51

* کایل داک، قهرمان آمریکایی وزن 74 کیلو، با این دوخم تماشایی، یک صحنه فوق العاده را در مسابقات جهانی رقم زد؛ عکسی که هر دو کشتی گیر را روی هوا نشان می دهد.

28 شهریور 1401 ساعت 11:48

* جی دن کاکس که با آمادگی بدنی بالاتری نسبت به سال قبل برای جبران شکست برابر قاسمپور به بلگراد پای گذاشته بود، در این صحنه بعد از یک اجرای یک فن 4 امتیازی، با این رقص روی تشک به استقبال فینال رفت.

28 شهریور 1401 ساعت 11:48

* کامران قاسمپور را می توان استاد زیرگیری دانست. این عکس نشان می دهد او دقیقا عین همان زیرگیری که از کاکس در فینال داشت را در یک چهارم نهایی مقابل حریف بلغار هم اجرا کرده است.

28 شهریور 1401 ساعت 11:47

* فرانک چامیزو، کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا، تنها مدال آور این کشور اروپایی در مسابقات جهانی کشتی آزاد بود؛ در حالی که این کشور قبلا حتی کشتی گیران در حد قهرمان المپیک را هم پرورش داده بود.

28 شهریور 1401 ساعت 11:46

* این عکس، فیتوی تماشایی کایل داک، قهرمان آمریکایی وزن 74 کیلوی دنیا را نشان می دهد؛ کسی که باعث شد جردن باروز در دو سال اخیر به یک وزن بالاتر کوچ کند. البته که این عکس یک ضعف را هم به ما یادآوری می کند؛ اینکه کشتی گیران ایرانی در صربستان خیلی کم از فنون پرتابی استفاده کردند و به سراغ اجرای فنون 4 امتیازی رفتند.

28 شهریور 1401 ساعت 11:45

* کوبایی ها که زمانی هر کشتی گیر اعزامی آن ها به رقابت های جهانی دست پر از سالن خارج می شد، این روزها دیگر نشانی از آن تیم رویایی ندارند و حتی در بین 10 تیم برتر جهان هم جای نگرفته اند.

28 شهریور 1401 ساعت 11:44

* وقتی به بدن شلاق خورده جردن باروز، فوق ستاره آمریکایی ها نگاه می کنیم، گویا یک درصد چربی هم در بدن او وجود ندارد. این همان چیزی است که باروز را متفاوت از بقیه کشتی گیران کرده و 14 پیروزی این ستاره آمریکایی را برابر ایرانی ها رقم زده است. با توجه به اینکه باروز اعلام کرده فعلا قصد ادامه حضور روی تشک را دارد، ایرانی ها باید به فکر یک کشتی گیر آماده و سرحال برای شکستن طلسم جردن باشند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها