کد خبر: ۱۰۴۹۳
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
به گزارش جدید پرس:

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ شهریورماه اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی با گردوخاک رخ می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب، زاگرس مرکزی و روز جمعه نیز مناطقی از شمال‌غرب کشور این شرایط را دارند.

رفیعی ادامه داد: تا روز چهارشنبه شرایط تشکیل گردوخاک برای استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه دمای پایتخت یک تا دو درجه افزایش دارد و بیشینه به ۳۴ درجه بالای صفر می‌رسد، توضیح داد: آسمان تهران صاف تا کمی ابری است. وزش باد شدید از بعدازظهر در تهران آغاز می‌شود و کمینه دمای تهران ۲۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سواحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان، مناطقی از دریای‌عمان، تنگه‌هرمز و شرق خلیج‌فارس وزش باد شدید همراه با افزایش ارتفاع موج را دارند که ارتفاع موج در مناطق ساحل و فراساحل به یک تا ۱.۵ متر می‌رسد که با این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تورهای صیادی و اختلال در ترددهای دریایی و خسارت به شناورهای کوچک تفریحی وجود دارد. هموطنان به این شرایط در طی روزهای آتی در آب‌های جنوب توجه کنند و از شنا کردن و صیادی اجتناب کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها