کد خبر: ۱۰۴۸۸
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
در شورای گسترش آموزش عالی برنامه‌ریزی کردیم تا رشته‌هایی که جنبه فردی و اجتماعی دارند و کم‌متقاضی هستند را حذف نکنیم؛ بلکه آنها را کنار بگذاریم تا هر زمانی که متقاضی داشتند مجدد دانشگاه‌ها در آن رشته‌ها دانشجو جذب کنند.
به گزارش جدید پرس:

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در شورای گسترش آموزش عالی برنامه‌ریزی کردیم تا رشته‌هایی که جنبه فردی و اجتماعی دارند و کم‌متقاضی هستند را حذف نکنیم؛ بلکه آنها را کنار بگذاریم تا هر زمانی که متقاضی داشتند مجدد دانشگاه‌ها در آن رشته‌ها دانشجو جذب کنند.

عموعابدینی با بیان اینکه پذیرش در این رشته‌ها با سوابق تحصیلی تعیین می‌شود، تاکید کرد: این رشته‌ها به هیچ وجه کنکور ندارند.

وی تاکید کرد: باید نیاز صنعت، جامعه و دستگاه های اجرایی را شناسایی کنیم و سرفصل، محتوا و نوع دروس دانشگاهی را تغییر دهیم تا رشته ها متناسب با نیاز صنعت و جامعه باشند؛ چرا که اقبال به رشته ها جنبه فردی ندارد، بلکه متقاضی آن یک کشور است.

 

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: وزیر علوم دستور داد تا بورس صنعتی شکل بگیرد و امسال برای اولین بار در کنکور سراسری در استان یزد انجام شد. طبق گزارش های اعلام شده استقبال بسیار خوبی در رتبه های زیر هزار برای آن رشته بوده است؛ چرا که این بورس به صورتی است که شغل را برای صنعت و جامعه تضمین می کند.

او گفت: در گذشته رتبه های ۴ تا ۵ هزار رشته بورس صنعتی را انتخاب می کردند؛ اما هم اکنون رتبه های کمتر از ۵۰۰ آن را انتخاب و در مصاحبه هم شرکت کرده اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها