کد خبر: ۱۰۴۳۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن کالا غیر نفتی به ارزش حدود ۶ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان در پنج ماهه سال جاری خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

علی سلیمانی ظهر روز یشکنبه 27 شهریور در جریان بازدیدنماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از گمرکات دلوار، بوالخیر و لاور ساحی اظهار کرد: صادرات این میزان کالا از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و از نظر ارزش ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است که عمدتا به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، موزامبیک، سودان، نیجریه، پاکستان، تایلند و ترکیه صادر شده است. 

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار واردات گمرکات استان در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: طی این مدت حدود ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۷۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سلیمانی افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، برنج و انواع بلبرینگ و رولبرینگ می‌باشد. 

وی یادآور شد: همچنین در پنج ماهه سال جاری گمرکات استان، بالغ بر ۲۰۱۸۳ میلیارد ریال (معادل ۲۰۱۸ میلیارد تومان) بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۳۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها