کد خبر: ۱۰۴۲۸
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
نسخه‌ اولیه سرعت خودروی پرنده چینی در آزمایشات نزدیک به ۲۳۰ کیلومتر در ساعت رسید.
به گزارش جدید پرس:

اگر فاصله ۱.۳۷۸ اینچی معادل ۳۵ میلی متر را پرواز حساب کنیم، می‌توانیم بگوییم دانشمندان چینی یک ماشین پرنده ساختند.

 این خودرو در واقع آزمایشی در زمینه فناوری شناور مغناطیسی است که به منظور طراحی جاده و اقدامات ایمنی برای رانندگی با سرعت بالا انجام گرفته است.

محققان دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ یک ریل رسانا را در امتداد جاده‌ای به طول ۸ کیلومتر برای آزمایش گذاشتند. هشت وسیله نقلیه از یک آرایه مغناطیسی دائمی در زیر خود بهره میبردند.

در ابتدایی‌ترین حالت، سیستم‌های مگلو یا همان مغناطیسی از آهنربا‌هایی استفاده می‌کنند که یکدیگر را دفع می‌کنند. با تنظیم میدان مغناطیسی، چیزی شبیه قطار یا در این مورد یک ماشین، می‌تواند در این مسیر حرکت کند. در این فناوری می‌توان به سرعت‌های بالا دست پیدا کرد. طبق گزارش‌ها دانشمندان در یک آزمایش به سرعتی نزدیک به ۱۴۳ مایل در ساعت معادل ۲۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کردند.

در ویدیویی که منتشر شده نشان داده می‌شود که هیچ کنترلی برای فرمان وجود ندارد، زیرا افراد داخل خودرو مسیر از پیش تعیین‌شده‌ای را دنبال می‌کنند.

در حالی که ایجاد یک وسیله نقلیه با قابلیت حرکت با نیروی مغناطیسی ایده جدیدی است، اما فکر کردن به اینکه چگونه ممکن است ظاهر شود چندان نو و جدید نیست. در سال ۲۰۱۷ رنو به یک دانشجوی طراحی صنعتی در کالج هنری سنترال سنت مارتینز در لندن برای وسیله نقلیه معلق مغناطیسی جایزه داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها