کد خبر: ۱۰۳۵۱
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
سفرهای مردمی در یک هفته گذشته با رشد پنج درصدی مواجه شده است و استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بیشترین افزایش تردد را تجربه کردند.
به گزارش جدید پرس:

بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۱۸ تا پنجشنبه ۲۴ شهریورماه) دو میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۲۶ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (جمعه ۱۱ تا پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱)، با پنج درصد افزایش مواجه بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۱۹ تا پنج‌شنبه ۲۵ شهریور۱۴۰۰)، رشد ۴۹ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ شهریور ماه، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، ۶ درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۰ درصد افزایش داشته است.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

در هفته گذشته حدود ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک خراسان رضوی، فارس، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۵۰ هزار و ۳۰۶ وسیله نقلیه و مربوط به پنج‌شنبه ۱۷ شهریورماه بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، قم، مرکزی، مازندران، گیلان و همدان مشاهده شده‌اند.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۱۵ تا ۲۴ شهریور، ۴۳ هزار و ۲۰۹ وسیله نقلیه مربوط‌به روز چهارشنبه ۱۶ شهریور بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان و گیلان بوده‌اند. در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در بازه ۱۵ تا ۲۴ شهریور، در روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور بوده و استان‌های تهران و البرز، اصفهان، مازندران، قزوین و آذربایجان شرقی بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در ایلام در بازه ۱۵ تا ۲۴ شهریور ماه، ۳۲ هزار و ۵۰۷ وسیله نقلیه و مربوط‌به روز پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه بوده است و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌شده در سطح استان مربوط به استان‌های تهران و البرز، ایلام، خراسان رضوی، اصفهان و قم بوده‌اند. در استان کرمانشاه نیز بیشترین ورود وسایل نقلیه در این بازه ۱۵ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه و مربوط‌به روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌شده در سطح این استان مربوط‌به استان‌های کرمانشاه، تهران و البرز، خراسان رضوی، همدان و ایلام بوده‌اند.

وضعیت تردد بین استانی (ورود و خروج خوردو) و استان‌های با بیشترین افزایش تردد در کشور نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت زمان مشابه هفته گذشته، استان‌های خوزستان، ۲۷ و کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ۲۴ درصد افزایش تردد داشته‌اند، در حالی که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، سفرهای جاده‌ای در استان‌ ایلام، کرمانشاه و خراسان رضوی به ترتیب ۱۹۸، ۹۹ و ۸۱ درصد رشد یافته است.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

همچنین ترددهای بین استانی در استان‌های سمنان سه و در هرمزگان و قم ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته که بیشترین کاهش تردد را تجربه کرده‌اند. در حالی که کمترین افزایش تردد ورود و خروج نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، مربوط به استان‌های کردستان، البرز و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۱، ۲۰ و ۱۰ درصد بوده است.

رشد ۵ درصدی سفرهای جاده‌ای

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها