کد خبر: ۱۰۲۹۲
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
جف بزوس، ایلان ماسک و سایر ثروتمندان شهروند آمریکا، در پی سقوط اخیر بازارها ناشی از افزایش تورم، ۹۳ میلیارد دلار ضرر کردند. این ضررها به ثروتمندترین افرار صنعت کریپتو هم رسید، به طوری که چانگ پنگ ژائو، ۳.۹ میلیارد دلار از ارزش دارایی‌های خود را در سقوط اخیر از دست داد.
به گزارش جدید پرس:

داده‌های تورم ایالات متحده در روز چهارشنبه بازارها را به حرکت در آورد و ثروت برخی از ثروتمندترین شهروندان آمریکا را تخریب کرد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، جف بزوس با ۹.۸ میلیارد دلار بیشترین ضرر را تجربه کرد و پس از آن ایلان ماسک با ضرر ۸.۴ میلیارد دلاری قرار گرفت.

میلیاردرهای دیگری که ضررهای قابل توجهی را تجربه کردند عبارتند از: مارک زاکربرگ، لری پیج (Larry Page)، سرگی برین (Sergey Brin)، استیو بالمر (Steve Ballmer)، وارن بافت و بیل گیتس. مجموع زیان این افراد بالغ بر ۹۳ میلیارد دلار است. مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، پس از سقوط ۳.۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

فروش سهام در بازار سهام گسترده بود، به طوری که شاخصS&P ۵۰۰ ۴.۴ درصد سقوط کرد و شاخص گروه Nasdaq ۱۰۰ نیز ۵.۵ درصد سقوط کرد. این بزرگترین زیان یک روزه برای هر دو شاخص به ترتیب از ژوئن ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۰ است. سرمایه گذاران نگران هستند که داده‌های تورمی بالاتر از حد انتظار باعث شود فدرال رزرو نرخ‌های بهره را با شدت بیشتری افزایش دهد و به رشد اقتصادی آسیب برساند.

نمودار7

سقوط بازار به دنبال کشش سخت برای بازار سهام ایالات متحده است که در هفته‌های اخیر شاهد بازگشت نوسانات بوده است. در ماه آگوست، همان گروه از میلیاردرهای آمریکایی پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، یک سخنرانی هشت دقیقه‌ای به آنها ارائه کرد، در یک روز ۷۸ میلیارد دلار از دست دادند. زاکربرگ، مدیر اجرایی متا و دیگر مدیران اجرایی برجسته فناوری شاهد بوده‌اند که ثروت آنها ضربه خورده است، از جمله مدیر عامل صرافی مطرح ارزهای دیجیتال، چانگ پنگ ژائو که ۶۴ درصد (۶۱ میلیارد دلار) کاهش یافته است.

این نوسانات اخیر بازار یادآور این است که اگر چه بازار سهام ایالات متحده در ماه‌های اخیر دچار افت بوده است، اما همچنان خطراتی وجود دارد که می‌تواند بازارها را متزلزل کند و حتی برای ثروتمندترین سرمایه‌گذاران ضرر ساز باشد. مجموع دارایی‌های خالص ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان، از ژانویه تا اکنون حدود ۱.۲ تریلیون دلار کاهش یافته است. اما با وجود این ضررها، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان هنوز بسیار ثروتمندتر از ابتدای سال جاری هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها