کد خبر: ۱۰۲۱۳
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رشته آزاد از امروز (پنج‌شنبه 24 شهریور) در صربستان آغاز شد.
به گزارش جدید پرس:

آزادکاران ملی‌پوش ایران از امروز (پنج‌شنبه 24 شهریور) در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان به روی تشک می‌روند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در بلگراد از امروز (پنج‌شنبه 24 شهریور) در رشته آزاد آغاز شده و سه کشتی‌گیر ایران به روی تشک می‌روند.

پیش‌تر مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بخش فرنگی با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید. کاروان فرنگی ایران بدون کسب مدال طلا و ناکامی در تصاحب سکوی تیمی به کار خود خاتمه داد.

حالا چشم‌ها به درخشش آزادکاران ایران و جبران ناکامی به دست شاگردان پژمان درستکار دوخته شده است.

 

امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، محمد نخودی در 79، حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم، نمایندگان ایران در روز اول مسابقات بودند.

شب گذشته مشخص شد امیرمحمد یزدانی به حریفی از اسرائیل برخورد کرده و امروز هم به دلیل اضافه وزن 300 گرمی، وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشت.

او در کنار تماشاگران نظاره‌گر رقابت هم‌تیمی‌های خود بود. بغض امیرمحمد یزدانی روی سکوها بسیار مورد توجه دوربین‌ها قرار گرفت.

خط و نشان یزدانی برای تیلور

- حسن یزدانی در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و رقابت را از مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز کرد. او در این مرحله به مصاف برنده مبارزه میان بات اردن بیامباسورن از مغولستان و ایوان ایچیزلی از مولداوی رفت.

ایچیزلی با پیروزی برابر رقیب مغولستانی، شانس رویارویی با نابغه ایرانی را یافت. یزدانی طوفانی آغاز کرد و در همان ثانیه‌های ابتدایی دو امتیاز پیش افتاد. قهرمان ایرانی جهان و المپیک، سه دقیقه اول را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود خاتمه داد.

یزدانی در مجموع کار سختی در مقابل حریف اهول مولداوی نداشت و با زیرگیری‌های برق‌آسا در نهایت 10 بر صفر به پیروزی رسید.

او در دور سوم و مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار میان احمد ماگامایف از بلغارستان و سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت. یزدانی مقابل رقیب لهستانی هم به عملکرد خیره‌کننده خود ادامه داد و در وقت اول کار را تمام کرد. یزدانی 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله بعدی راه یافت.

یزدانی در این مرحله به مصاف برنده دیدار بوریس ماکویف از اسلواکی و مایسورادزه از گرجستان رفت.

انتقام نخودی از باروز به وقت فینال

- در وزن 79 کیلوگرم که 32 کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، محمد نخودی در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت.

آزادکار ایرانی در وقت اول با نتیجه 7 بر 4 پیش افتاد. در وقت دوم حریف رومانیایی توانست اختلاف را به حداقل برساند. چلنج در ثانیه‌های پایانی نفس‌ها را در سینه حبس کرد، اما در نهایت نخودی با نتیجه 7 بر 6 برنده شد.

او و در دور بعد با برنده مبارزه میان دولگون آلتانزول از مغولستان و موکندی از کنگو روبرو شد. نخودی در مصاف با آلتانزول، کار سختی پیش رو نداشت و در عرض یک دقیقه و 10 ثانیه، با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد.

جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده کشورمان برخورد نمی‌‌کند.

نخودی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل بکزاد عبدالرحمانوف، دارنده مدال برنز المپیک با نتیجه 10 بر 5 به پیروزی رسید و روز شیرین تیم ملی کشتی آزاد را تکمیل کرد.

او در مرحله نیمه‌نهایی مقابل واسیل میخایلوف اهل اوکراین قرار می‌گیرد و احتمال رویارویی دوباره او با جردن باروز، دارنده مدال طلای المپیک و قهرمان 5 دوره جهان وجود دارد.

نخودی سال گذشته در فینال جهانی اسلو به حریف آمریکایی باخت و حالا امیدوار است در بلگراد از او انتقام بگیرد.

تقابل زارع و آکگول در نیمه‌نهایی

- در وزن 125 کیلوگرم که 24 کشتی‌گیر دارد، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برنده دیدار میان آیدین احمداف از آذربایجان و ژی وی دنگ از چین مبارزه کرد.

زارع موفق شد حریف چینی را با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو بردارد و راهی مرحله بعد شود. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده کشتی میان الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و کودینویچ از آلمان مبارزه کرد.

کشتی‌گیر اوکراینی هم حریفی نبود که زارع را به دردسر بیندازد. آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان با پیروزی 10 بر صفر راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله به مصاف برنده دیدار بوریس ماکویف از اسلواکی و مایسورادزه از گرجستان رفت.

طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه در گروه زارع حضور داشت و تا دیدار نیمه‌نهایی به نماینده کشورمان برخورد نکرد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک در آن سوی جدول حضور داشت و تا دیدار فینال با نماینده کشورمان روبرو نمی‌شد.

سرانجام فینال زودرس در نیمه‌نهایی اتفاق افتاد و زارع در نیمه‌نهایی با آکگول به رقابت می‌پردازد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها