کد خبر: ۱۰۱۸۹
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
قطع ارتباط تلفنی ۹۰۰ مشترک شهر کرمان که از روز گذشته در محدوده بلوار جمهوری اسلامی به علت سرقت کابل اتفاق افتاده بود امروز (پنجشنبه) وارد روز دوم خود شده و این درحالی است که مسئولان مخابرات می‌گویند امروز وصل می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

سرقت کابل های شبکه تلفن ثابت در نزدیکی چهارراه امام جمعه واقع در بلوار جمهوری اسلامی در حالی اتفاق افتاده که در همین نقطه از اول امسال تاکنون سه بار سرقت و قطع ارتباط تلفنی و دیتا رخ داده است.

مسئولان مخابرات منطقه کرمان گفته بودند تا پایان روز گذشته خطوط تلفن ۹۰۰ مشترک کرمانی برقرار می شود اما قطعی تلفن این مشترکان وارد دومین روز خود شده و تاظهر امروز (لحظه مخابره گزارش) وصل نشده است.

این متولیان تلاش برای جابه جایی مسیر عبور کابل را از جمله دلایل تاخیر در برقراری ارتباط تلفنی اعلام کرده اند.

معاون شبکه مخابرات منطقه کرمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرقت کابل تلفن گفت: مشکل قطعی تلفن ثابت در محدوده بلوار جمهوری اسلامی و چهارراه امام جمعه کرمان طی روز جاری وصل می شود.

حمید غلامعلی افزود: ساختمان سازی و گودبرداری در نزدیکی چهارراه امام جمعه کرمان ضمن سد معبر در محدوده پیاده راه، فضا را برای سرقت کابل های مخابرات نیز فراهم کرده و موجب ایجاد ناامنی در آن محدوده شده؛ این سومین بار است که از این منطقه در سال جاری همین سرقت را داشتیم.

وی اظهار داشت: شکایت این سد معبر را به شهرداری کرمان هم بردیم اما مدیران شهری اعلام می کنند این واحد بدون مجوز فعالیت کرده است و در نتیجه اقدامی هم برای رفع مشکل انجام نشد.

مسیر انتقال کابل های مخابرات جابه‌جا شد

وی با بیان اینکه هر مرحله سرقت برای مخابرات از ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه دارد افزود: سرقت های مکرر باعث شد در این مرحله اقدام به جابه جایی مسیر عبور کابل های مخابرات کنیم تا دیگر شاهد قطعی تلفن مشترکان تلفن ثابت در این نقطه نباشیم.

غلامعلی ادامه داد: تیم های عملیاتی مخابرات منطقه کرمان تا نیمه شب در حال حفاری بودند و مسیر انتقال را جابه جا کردند.

علی رحیمی راد سرپرست شهرداری منطقه ۲ نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت سد معبر این ساختمان در محدوده چهارراه امام جمعه کرمان بررسی می شود.

شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه بخشی از کابل های محدوده بلوار جمهوری مخابرات کرمان برای سومین بار متوالی سرقت شد و محل سرقت در محدوده پیاده راهی است که توسط بخش خصوصی برای ملک درحال ساخت با ورق های فلزی حصارکشی شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها