کد خبر: ۱۰۱۵۴
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد با توجه به حجم زائران در مسیر بازگشت از کشور عراق، مسیر مهران-ایلام در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور، به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

  با توجه به اینکه روزهای جمعه و شنبه خیل عظیم زائرانی که از کشور عراق به سمت مرزهای ایران به‌خصوص از طریق مرز مهران عزیمت می‌کنند و ترافیک سنگینی در این محور ایجاد خواهد شد،  مسئولان فراجا، از احتمال یک‌طرفه شدن محور مهران به ایلام خبر داده بودند.

در این راستا مهدی مخبر -معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور- به ایسنا گفت: طبق آمار خروج زائران،  تقریبا ۵۰ درصد بازگشت از مرز مهران خواهد بود که حجم بالایی است و بیش از ۶۰ درصد زائران هم با خودروهای شخصی خود آمده‌اند، بنابراین بازگشت این حجم مسافر باعث تراکم و ترافیک زیادی در جاده مهران به ایلام خواهد بود. از این رو تمهیداتی اندیشیده شده که در این ایام اوج، که روز قبل از اربعین (جمعه ۲۵ شهریور) و روز اربعین (شنبه ۲۶ شهریور) را شامل می‌شود، مسیر مهران-ایلام به‌صورت یک‌طرفه به سمت ایلام انجام شود، که هم تردد روان‌تر باشد و هم اتوبوس‌ها و ناوگان عمومی بهتر بتوانند سرویس‌دهی کنند.

او درباره وضعیت سایر مسیرهای برگشت نیز توضیح داد: البته تمام مرزها و مسیرهای بازگشت در این روزها پرتراکم خواهند بود اما مشکلی از بابت راه‌بندان شدن وجود ندارد؛ بیشتر تراکم در مسیر مهران-ایلام است و از این رو این تدبیر برای این مسیر اندیشیده شده است.

معافیت خودروهای مسافری از پرداخت عوارض آزادراهی

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود کلیه خودروهای مسافری از پرداخت عوارض آزادراهی کشور معاف هستند؛ درصورت عدم رعایت موضوع توسط شرکت‌های آزادراهی، اداره کل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به‌عنوان متولی نظارت بر امور بهره‌برداری آزادراه‌های مشارکتی کشور، مسئول پیگیری و برخورد با متخلفین خواهد بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها