کد خبر: ۱۰۱۴۸
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران از اشباع بازار کفش کیش از کفش‌های خارجی خبر داد و گفت که در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت کارگاه‌های تولیدی کفش تعطیل است، چون تقاضا وجود ندارد.
به گزارش جدید پرس:

رسول شجری ، از اشباع بازار کفش کیش از کفش‌های خارجی خبر داد و گفت: اخیرا هم گزارش‌هایی از جلفا رسیده که همین وضعیت را دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قاچاق به کشور وارد می‌شود تصریح کرد هنوز مشخص نیست این کفش‌ها به طور قانونی وارد شده و برگ سبز دارد یا قاچاق بوده، اما تولیدکنندگان به طور کلی با اینکه واردات کفش در مناطق آزاد امکان پذیر باشد و برای آنها برگ سبز صادر شود، مخالف هستند.

از طرف دیگر به گفته وی کالاهایی که به مناطق آزاد وارد می‌شود، به سرعت به سایر نقاط کشور هم منتقل می‌شود. این در حالی است که بر اساس قانون واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید ممنوع باشد.

شجری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید کفش در کشور، اظهار کرد: نیاز سرانه کفش ۲.۵ تا سه جفت کفش در سال است. البته در حال حاضر به دلیل شرایط تورم این نیاز کمتر شده است. نیاز سالانه کل کشور حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون جفت کفش است، اما توان تولید ۴۰۰ میلیون جفت کفش در سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه این آمار شامل همه انواع کفش از جمله کفش‌های ورزشی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت کارگاه‌های تولیدی کفش تعطیل است، چون تقاضا وجود ندارد. با این حال باز هم تولید از تقاضا بیشتر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها