کد خبر: ۱۰۱۴۲
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی گفت: مشخص نیست کشتار صورت گرفته از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به کجا می‌رود!
به گزارش جدید پرس:

کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل گرانی این ماده پروتئینی موضوعی است که در چندسال اخیر به آن بسیار اشاره می‌شود. برخی آمارها حاکی از آن است که میزان دسترسی یک فرد به گوشت قرمز در یک روز به عدد ده گرم رسیده که به خوبی وضعیت فروش این محصول را در بازار نشان می‌دهد.

کسادی بازار قصابی‌ها و همچنین کاهش مصرف گوشت و کاهش شدید قدرت خرید مردم عاملی شده تا حتی برخی از فعالان این صنف به فکر تغییر شغل و یا تغییر کاربری واحدهای تجاری خود بیفتند. از سوی دیگر کمبود علوفه به دلیل کاهش بارش در کشور و همچنین قاچاق دام به خارج مرزها موجب شده تا برخی دامداران رغبتی برای پرواربندی دام‌های خود نداشته و به فکر فروش دام‌های جوان خود بیفتند.

در همین رابطه یکی از اعضای شاخص صنف فروش محصولات پروتئینی می‌گوید؛ وضعیت بازار به خوبی نشان دهنده کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کسادی کار قصابی‌ها است. 

او درباره کاهش مصرف گوشت تأکید می‌کند؛ کسانی امروز با مشکل ادامه فعالیت در صنف فروش محصولات پروتئینی مواجه شده‌اند که یک عمر در این عرصه فعالیت کرده‌اند و حرفه‌ دیگری جز قصابی را بلد نیستند و نمی‌توانند شغل دیگری را پس از چند دهه آغاز کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها