کد خبر: ۱۰۱۴۰
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه دولت درباره تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار مقرر کرد که وام های کمتر از یک میلیارد ریال به این قشر بدون نیاز به ضامن قابل پرداخت است.
به گزارش جدید پرس:

 معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه دولت درباره تسهیل ضمانت وام های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار مقرر کرد که وام های کمتر از یک میلیارد ریال به این قشر بدون نیاز به ضامن قابل پرداخت است.

یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون تأکید بر حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به رفع مشکلات این قشر از جامعه بوده است. براساس ماده (۳) آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده، کلیه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده طبق اصل (۱۳۸) قانون اساسی و مجوز هیات وزیران لازم الاجرا بوده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند براساس مصوبات ستاد اقدام نمایند.

در همین راستا پیشنهاد تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، در فروردین ماه سال جاری از سوی ستاد ملی زن و خانواده و با حضور رئیس جمهور مصوب و به تأیید وزرای عضو ستاد رسید و پس از آن، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه به رویه موجود درخصوص ابلاغ مصوبات ستاد مذکور، پیشنهاد طرح یاد شده را برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارایه کرد که در جلسه دولت به تصویب رسید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها